سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی

کاشت دندان بدون ایمپلنت روشی است که در آن لثه برش زده نمی شود، در نتیجه بخیه زدن نداریم.

این روش برای افرادی که عرض و ارتفاع استخوان بسیار کم است و افرادی که نیاز به روکش فوری و کسانی کهترس از جراحی و خونریزی دارند بسیار مناسب است.

از طرفی در این روش به دلیل اینکه به بافت لطراف آسیب وارد نمی شود،زمان درمان به حداقل می رسد.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

 

 

 

چناچه می خواهید یک یا چندین دندان خود را جایگزین کنید، انتخاب های متعددی پیش روی شماست که در اینجا به آن ها می پردازیم. این انتخاب ها و تصمیم ها بسیار مهم هستند چرا که دندان از دست رفته نه تنها زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه در بهداشت دهانی نیز موثر است.

انتخاب اول این است که جایگاه دندان از دست رفته به حال خود گذارده شود. اولین پیامد این انتخاب تحلیل استخوان است. وقتی هیچ دندانی برای تحریک استخوان های مجاور وجود نداشته باشد اتفاق بدتری می افتد. چراکه دندان شما می بایست جایی را لمس کند، پس دندان مخالف (بالایی یا پایینی همان موقعیت) تا جایی پایین می آید که یک نقطه ی تماس پیدا کند و به داخل حفره ی خالی می رود. اگر در قسمت عقبی فک باشد جویدن سخت تر می شود چرا که مجبورید با طرف دیگر فک بجوید. این کار نیز موجب ساییدگی در طرف دیگر دندان می شود.

انتخاب بعدی پل دندانی است که جز گزینه های پرطرفدار است. معمول ترین پل مورد استفاده پل سه تایی است که در آن یک روکش یا پروتز دندان به جای دندان از دست رفته قرار گرفته و توسط دندان های کناری نگه داشته می شود. دندان های کناری می بایست سالم باشند. ابتدا دندان های مجاور تراشیده شده و به عنوان پایه دندان جدید مورد استفاده قرار می گیرند. چون ریشه ی دندان جایگزین نشده، تحلیل استخوان به مرور زمان اتفاق می افتد. مدت زمان ماندگاری پل ها بین 8 تا 10 سال است.

انتخاب سوم ایمپلنت ها هستند. در فرآیند کاشت دندان ریشه ی دندان از دست رفته با پایه فلزی جایگزین می شود و در ادامه تاج سرامیکی به آن متصل می شود. ایمپلنت ها مزیت های متعددی دارند. از همه مهم تر اینکه ریشه دندان جایگزین شده، از تحلیل استخوان جلوگیری شده و دندان های مجاور نیز آسیب نمی بینند.علاوه بر این ایمپلنت ها تا 40 سال ماندگاری دارند.

اما ایمپلنت ها نیز معایب خود را دارند، جای گذاری پایه ایمپلنت در فک، نیازمند جراحی چند مرحله ای است، همچنین دریل کردن با سرعت بالا مهارت زیادی را می طلبد، قرارگیری ایمپلنت نیازمند چندین مرحله ویزیت و جراحی است.

ابتدا دندان اصلی خارج شده، سپس با دریل استخوان فک سوراخ شده و ایمپلنت جای گذاری می شود، این فرآیند نیز نیازمند زمان بهبودی است تا ایمپلنت به استخوان اطراف جوش بخورد، پس از 3 الی 6 ماه اباتمنت بر روی آن قرار داده می شود، تا روکش دندان به آن متصل شود.فرآیند کامل معمولا بین 9 ماه تا 1 سال طول می کشد.

در سیستم جدید جایگزینی دندان همه فوائد کاشت ایمپلنت وجود دارد و معایب آن نیز حذف شده اند، چرا که دندان جایگزین شده کپی برداری شده از دندان اصلی است، و بلافاصله بعد از برداشتن دندان اصلی بدون سوراخ کردن یا دریل کردن جایگزین می شود، در حین فرآیند بازسازی استخوان و چسبیدن به ریشه جدید یک محافظ موقتی به منظور زیبایی و محافظت به دندان مجاور متصل می شود، تقریبا 6 ماه بعد، محافظ موقتی با روکش دائمی دندان جایگزین می شود که مشابه دندان اصلی می باشد، اگر سیستم جایگزینی دندان بسیار ساده است و مزایای بسیاری نسبت به ایمپلنت دارد اما فقط زمانی قابل اجرا است که دندان اصلی همچنان در جای خود وجود داشته باشد.

 

در ویدئوی بالافرآیند کلی انجام این کار نشان داده شده است.