سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

بررسی شباهت و تفاوت ایمپلنت و دندان طبیعی

ایمپلنت دندان دارای پایه ای فلزی معمولا از جنس تیتانیوم  می باشد که در استخوان فک قرار می گیرد و سازگاری بسیار زیادی با سلول های بدن دارد، و همین باعث دوام و مقاومت بسیار بالای ایمپلنت می شود.

حدود 30 سال است که ایمپلنت های دندانی برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند،و یا دندان غیر قابل نگهداری دارند مورد استفاده قرار می گیرند، به وسیله ی ایمپلنت های دندانی می توان بدون مشکل غذا خورد، خندید و زندگی کرد، یعنی کاربردی مانند دندان طبیعی دارند.

ایمپلنت

کاشت ایمپلنت نه تنها روشی قابل اعتماد برای جایگزینی دندان از دست رفته است، بلکه قوی ترین نوع جایگزینی می باشد، به همین دلیل جراحی ایمپلنت دندان با هیچ یک از روش های درمانی جایگزینی دندان قابل مقایسه نیستند.

ممکن است تعجب کنید که چگونه ممکن است ایمپلنت های دندان انقدر شبیه به دندان های طبیعی باشند.

اما این موضوع به سلامت فردی دندان، قدرت استخوانی و قدرت فعلی دندان های طبیعی بستگی دارد.

میزان قدرت استخوان فک می تواند باعث تقویت قدرت ایمپلنت شود، عملکرد ایمپلنت های دندانی معمولا مانند عملکرد دندان طبیعی می باشد، به جای ریشه ی دندان، ایمپلنت های تیتانیومی که به وسیله ی جراحی در استخوان فک قرار می گیرند، جایگزین می شوند، با گذشت زمان، استخوان اطراف ایمپلنت در فرآیندی به نام بازسازی استخوان تشکیل می شود،میزان قدرت استخوان فک و توانایی استخوان سازی اطراف ایمپلنت بر روی قدرت و توانایی ایمپلنت تاثیر می گذارد.

بر خلاف دندان های طبیعی عملکرد ایمپلنت متفاوت است، در دندان های طبیعی حرکاتی در ریشه وجود دارد زیرا ریشه توسط ربات ها در لثه قرار می گیرد اما ایمپلنت نباید حرکت کند و در داخل استخوان محکم فیکس می شود، به همین دلیل در برخی موارد می گویند ایمپلنت های دندانی قوی تر از دندان ها هستند.

راه صحیح و درست حفظ ایمپلنت های دندانی حفاظت از لثه و استخوان می باشد، به همین دلیل است که بسیاری از بیماران قبل کاشت ایمپلنت پیوند استخوان را انجام می دهند، تا استخوان را جهت پشتیبانی از ایمپلنت تقویت کنند.

اهمیت پیوند استخوان جهت تقویت ایمپلنت دندان:

کلمه ی پیوند استخوان ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما یکی از مثبت ترین مواردی که می توان برای بازگرداندن سلامت دندان پس از از دست دادن دندان انجام داد، همین پیوند استخوان است.

هنگامی که یک دندان از دست می رود، استخوان هیچ عامل حمایت کننده ای جهت پایداری ندارد، به همین دلیل با گذشت زمان شروع به تحلیل رفتن می کند، در نتیجه دندان های اطراف ایمپلنت نیز شروع به حرکت کردن می کنند و بهم ریختگی ایجاد می شود ، پیوند استخوان میزان استخوان را تقویت کرده و اجازه کاشت دندان در استخوان فک را به جراح می دهد.