سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

طراحی لبخند با لمینیت و اصول تراش دندان

هر کدام از درمان های زیبایی دندان مزایا و معایبی دارند 

درمان ونیر کامپوزیت از نظر اینکه دندان تراش نمی خورد مورد توجه قرار گرفته است

درمان لمینیت رنگ و جرم را روی سطح خود جذب نمی کند ولی اندکی تراش می خورد

دندانپزشک با توجه به دندان های هر فرد نوع درمان زیبایی را تعیین می کند 

نظر خود شخص در انتخاب نوع درمان زیبایی موثر است

لمینیت

 

 

 

 

 

افرادی که جهت تغییر طرح لبخند خود به دنبال روشی می باشند، می توانند از روش های جدید زیبایی در دندانپزشکی برای مثال طراحی لبخند استفاده نمایند.

 

شکل صحیح دندان باید طی روند ترمیمی ارزیابی و ایجاد شود . برای تسهیل این بررسی و مخصوصا هنگام طراحی لبخند هالیوودی ، اطلاعات تشخیصی، قالب ها و وکس آپ ها ضروری هستند، به طور تخصصی تر ، این عمل باید دقیقا انجام شده و پیش از انجام هرگونه تراش غیر ضروری به دهان منتقل شود.

 

با وجود این که نتیجه نهایی را می توان به وسیله ی ترمیم های موقتی که بعد از اتمام تراش دندان ساخته می شوند، پیش بینی نمود، سوال این است که اگر انتظارات بیمار و دندانپزشک پس از تراش دندان برآورده نشود تکلیف چیست؟ و یا اگر دندانپزشک متوجه شود که بیش از آن چه لازم است از ساختار سالم دندان تراشیده است چه باید کرد؟ با در نظر گرفتن اصول (apt) یا aesthetic pre evaluative temporary پیش از تراش دندان ساخته شود.

 

یک الگوی مومی و تمپلیت شفاف باید توسط تکنسین قبل از جلسه ی تراش دندان ساخته شود.در صورت در دسترس نبودن تمپلیت، یک قالب سیلیکونی شفاف ساخته شده بر پایه ی الگوی مومی همین مقصود را برآورده می سازد.

 

دندانپزشک باید در ابتدا apr را به اتمام رسانده و تمامی قسمت های بیرون زده دندان طبیعی که با ونیر کامپوزیت پوشیده می شود را حذف نماید. تا حدی که تمپلت به راحتی روی دندان تراش نخورده قرار بگیرد وقتی که تمپلت به راحتی روی دندان نشست، با رزین کامپوزیت باسیلان زیاد (flowable)  پرشده و دوباره روی دندان قرار می گیرد ، و سپس درست مطابق زمان ساخت ترمیم های موقتی ، کیور می شود.

 

بعد از پلیمریزه شدن کامپوزیت، تمپلیت برداشته می شود و با کمک apt که الگوی مومی ضعیف را به دقت بازسازی می نماید ، اکنون نتیجه نهایی برای بیمار و دندانپزشک از لحاظ شکل، طول و حتی رنگ و عملکرد را تعیین کرده و در مورد شکل صحیح نتیجه ی طراحی لبخند حاصله تصمیم گیری می کند.

 

تغییرات زیبایی روی apt:

 

برای ایجاد طراحی لبخند هالیوودی تصحیح های کوچک را می توان روی apt انجام داد . وقتی شکل دندان تغییر می کند، مسیر نور تابیده شده به دندان نیز دچار تغییر می شود . سطوح صاف تر نور بیش تر را منعکس می نمایند و باعث می شوند دندان ها عریض تر، بزرگ تر و نزدیک تر به نظر برسند. از طرفی سطوح گرد و خشن نور کمتری را به چشم بیننده بازتاب می کنند و در نتیجه عکس قضیه اتفاق می افتد. اگر تغییرات اساسی روی apt جهت اطمینان از صحت تراش حقیقی دندان انجام شود، باید از طراحی لبخند جدید، یک قالب فوری تهیه نمود.

 

ایندکس سیلیکونی جدید باید در بالین بیمار با سیلیکون heavybody تهیه شود تا برای تراش نهایی در کنار تمپلیت جدید که اساس ترمیم های موقت خواهد بود مورد استفاده قرار بگیرد.

 

Apt برای تراش دقیق سطح facial

 

نقطه قوت اصلی استفاده از apt، اطمینان از مورد قبول واقع شدن نتیجه نهایی توسط دندانپزشک و بیمار است. ضخامت دقیق در قسمت فیشیال را می توان با کمک ایندکس سیلیکونی مجددا بررسی نمود، از آن جایی که اکنون apt از نتیجه نهایی تقلید می کند، می توان دندان را دقیقا بر اساس aptتراشید زیرا برجستگی نهایی ،plv حقیقی را نشان می دهد.

 

ضخامت فیشیال apt  و استفاده از فرزهای depth cutter میزان تراش قسمت فیشیالی را تعیین می کند. این مانع از از دست رفتن غیر ضروری مینا طی تراش بیش از حد دندان جهت انجام طراحی لبخند می شود و قادر به تامین عمق تراش کافی برای ساخت لمینیت و  نیز پرسلین خواهد بود.

 

Apt روی دندان های مسن:

 

این دندان ها به دلیل نازکی لابلای مینای موجود، به خودی خود حجم اصلی قسمت فیشیال را از دست داده و تضعیف شده اند، درصورت عدم توجه به این موضوع استفاده از فرز depth colorمخرب خواهد بود و منجر به از دست رفتن کامل سطح مینای موجود، می شود، ضخامت مینای باقی مانده طی تراش دندان امری حیاتی است. اما در زمینه ی تراش دندان،اگر دندان ها بیش از حد تراشیده شوند، هیچ جایگزینی قادر به رقابت با مینای طبیعی دندان نخواهد بود. این موضوع یکی از مسائل چالش برانگیز حین تراش دندان های مسن می باشد زیرا با افزایش سن، ضخامت لایه ی مینای دندان پیوسته نازک و نازک تر شده و حجم اولیه خود را از دست می دهند. این انعطاف پذیری دندان را در پی دارد، عدم تخمین صحیح شرایط خاص دندان مسن یا سایش یافته می تواند سبب از دست رفتن تقریبی تمامی مینای سطح دندان و به تبع آن از دست رفتن استحکام دندان بینجامد.