سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

آیا دیابت مانع درمان ایمپلنت است

بدن یک فرد دیابتی با یک فرد سالم فرق دارد، به همین دلیل این افراد اگر متقاضی کاشت ایمپلنت هستند باید بدانند که این جراحی مستلزم رعایت نکاتی از سوی آن ها می باشد.

ایمپلنت های دندان برای افرادی که از دیابت رنج می برند، مناسب نیست.

اما اگر شما از دیابت رنج می برید باید بدانید که در معرض خطر بیش تر شکست ایمپلنت نسبت به بقیه افراد قرار دارید، اگر شما دارای دیابت کنترل نشده هستید پس نباید این روش را انتخاب کنید، افراد با دیابت کنترل شده به خوبی می توانند اعمال جراحی را انجام دهند.

میزان عدم موفقیت ایمپلنت های دندان برای افراد مبتلا به دیابت بسیار بیش تر است این به این دلیل است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 مدت زمان بیش تری را برای التیام محل جراحی صرف می کنند.

همچنین بیماران دیابتی در معرض خطر بیش تری قرار دارند ، به این دلیل که خطر عفونت هایی مثل عفونت لثه در افراد مبتلا به دیابت بسیار بیش تر است ، پس با این وجود خطر شکست ایمپلنت دندان افزایش می یابد و منجر به عوارض بیش تری می شود.

بنابراین پیشرفت ها و تحقیقات جدید در جراحی ایمپلنت های دندانی تایید می کند که بیماران دیابتی در مقایسه با گذشته نرخ بالاتری از جراحی ایمپلنت های دندانپزشکی دارند.

ایمپلنت

طبق آخرین تحقیقات، افراد مبتلا به دیابت کنترل شده و کنترل نشده شانس برابر با روش های ایمپلنت های دندانی موفق را دارند.

تنها تفاوت آن با افرادی که دیابت با کنترل ضعیف دارند این است که زمان بیش تری برای التیام محل ایمپلنت تا زمان گذاشتن پروتز دارند.

افراد دارای دیابت می توانند هر 4 روش کاشت ایمپلنت های دندان را استفاده کنند، با این حال مشورت با دندانپزشک و بحث در مورد میزان موفقیت و دلایل شکست ایمپلنت باید قبل از انتخاب روش انجام شود تا نتایج خوبی حاصل شود.

بررسی ایمپلنت های دندانی و تاثیر آن بر روی بیماران دیابتی,

ایمپلنت به روش all on 4:

این یک روش بسیار معروف و مشخصی می باشد،درایمپلنت به روش all on 4، حمایت از استخوان به حداکثر می رسد و نیازی به پیوند استخوان نیست، اگر یک فرد دیابتی به ردیف دندان بالا و پایین احتیاج داشته باشد، یک گزینه بسیار ایده آل به حساب می آید بنابراین کمترین صدمه به افراد دیابتی زده می شود.

ایمپلنت های دندانی مینی:

اگر شخصی یکی از دندان های خود را از دست داده باشد، این بهترین نوع ایمپلنت دندانی است، اگر چه یک راه حل دائمی نمی باشدو احتیاج دارد که دوباره بازسازی شود، بنابراین یک گزینه عالی برای افراد دیابتی نیست، زیرا بازسازی و تعویض دوباره ممکن است فرد دیابتی را در معرض عفونت قرار دهد.

بازسازی دوباره یک دندان:

این روش هم برای جایگزینی یک دندان به کار می رود ، اگر چه روش بریج اغلب استفاده می شود ، این روش در کوتاه مدت مناسب است اما در بلند مدت باعث پوسیدگی دندان می شود و برای افراد دیابتی اصلا مناسب نیست.

کاشت ایمپلنت در یک روز:

در این روش یک فرد بی دندان تنها در مدت یک روز صاحب دندان می شود، به همین دلیل ما این روش را برای افراد دیابتی پیشنهاد نمی کنیم، زیرا آن ها به مدت زمان بهبودی بعد از یک پروسه برای انجام پروسه بعدی احتیاج دارند.