سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

شکست ایمپلنت دندان با مصرف داروهای ضد افسردگی

افسردگی شامل از دست دادن علاقه های می شود که پیش از این علایق باعث خوشحالی شخص می شده است، این احساسات با علائم و نشانه های روانی هستند، برای رفع افسردگی داروهایی تجویز می شود که گروهی از آن ها در ایمپلنت تداخل ایجاد می کنند.

در طی 30 سال اخیر از ایمپلنت های دندان برای بیماران دارای بی دندانی اندک و کامل استفاده می شود، استفاه از ایمپلنت های دندان جهت کسب موفقیت در کاشت دندان بسیار حیاتی است، طبق گفته ی پزشکان بازسازی استخوان به معنی ارتباط میکروسکوپیک مستقیم بین استخوان زنده و یک ایمپلنت می باشد.

شکست ایمپلنت

امروزه افسردگی اختلال رایج در سطح جهانی و یک بیماری روانی پیچیده است که با کاهش کیفیت زندگی رابطه مستقیم دارد.

این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های روانی است که بیش از از 12 درصد مردان و 20 درصد زنان را در برخی از دوره های زندگی در گیر می کند.

علت افسردگی پایین آمدن سطح سروتونین است اولین داروهای ضد افسردگی، مهارکننده های بازدارنده های جذب سروتونین هستند که توسط پزشکان تجویز می شوند و توسط انجمن دندانپزشکی سراسر جهان هم مورد حمایت قرار می گیرند.

نتایج حاصل از جست و جو بر مصرف سروتونین نشان داده که سروتونین باعث کاهش تشکیل استخوان و افزایش خطر شکستگی استخوان می شود.

پس از آن پزشکان گروهی از بیماران را که ایمپلنت دندان دریافت کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند، در مجموع 916 ایمپلنت دندان که توسط 490 بیمار دریافت شده بود مورد آزمایش قرار گرفت ، پس از 67 ماه پیگیری 38 نفر که در گروه افراد سالم یعنی 784 نفر ، ایمپلنت دندان دریافت کرده بودند با شکست مواجه شدند.

درحالی که 10 نفر از 84 نفر گروه بیماران مصرف کننده داروهای ضد افسردگی با شکست جراحی ایمپلنت دندان مواجه شدند.

پس از این تحقیقات نتایج نشان داد که مصرف داروهای ضد افسردگی خطر شکست ایمپلنت دندان و بازسازی استخوان را افزایش می دهد، .

مطالعه دیگری که دردانشکده دندانپزشکی آمریکا انجام شده نشان داده که استفاده از داروهای ضدافسردگی خطر کست ایمپلنت دندان را چهار برابر افزایش می دهد.

در حال حاضر مطالعات و نتایج اندگی در مورد تاثیر داروهای ضدافسردگی بر موفقیت جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد، بنابراین باید مطالعات بیش تری روی میزان دوز مصرف و اثر آن برروی ایمپلنت های دندان انجام گیرد.