سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

دوره مقدماتی کاشت ایمپلنت به دانشجویان آذربایجان

    نظر

 

افرادی که با بی دندانی مواجه هستند می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. ایمپلنت دندان بهترین روش برای دندان خراب یا از دست رفته ی شما است.

در این قسمت از برنامه گروه مدرن کلاسی را برای دانشجویان دندانپزشکی باکو برگزار کردند که در این کلاس ها متخصصین پروتز به بهترین نحو تجربه های خود را ارائه کردند.

با ما همراه باشید با دوره ی مقدماتی پروتز ایمپلنت دندان به دانشجویان دندانپزشکی باکو

 

 

من   بابک مسلمی   هستم مدیرعامل کلینیک مدرن، خب حدود پنج سال روی این موضوع کارشده، تحقیقات میدانی، سمینارها، کنگره‌ها، اردوها، جلسات من فکر می‌کنم حدود 500 جلسه من در ایران و آذربایجان انجام دادم تا به این نتیجه برسیم که این کار قابل‌اجرا است و بتوانیم اجرا کنیم. در ادامه به آموزش پروتز ایمپلنت دانشجویان باکو در مدرن پرداخته می‌شود .

دکتر ندا برزویی هستم مدیر درمان کلینیک دندانپزشکی مدرن، ما تصمیم گرفتیم که به دوستان عزیز آذری که درواقع نیاز داشتن به این‌که آموزش ببینند در این زمینه یک کمکی کرده باشیم و درواقع دانسته‌های خودمان را به آن‌ها انتقال دهیم.

من دکتر آزاده قربانی هستم مدیر اجرایی پروژه‌های مدرن و مدیر روابط بین‌المللی کلینیک، دانشجویان آذربایجان جزو گروه شعبه‌ی دوم ما است که در باکو افتتاح‌شده این عزیزان دانشجویان تقریبا سال آخر دندانپزشکی هستند و یک سری هم دندان‌پزشک هستند و مشغول به کار هستند.

من دکتر زهرا حمیدی هستم دندان‌پزشک عمومی، فارق التحصیل از فیلیپین و کارشناس پروتزهای دندانی. هدف کلینیک مدرن این است که در راستای یک کیفیت بالا گام بردارد و ما برای جهانی کردن این کیفیت آمدیم از طریق آموزش اقدام کردیم و این آموزش را از کشور آذربایجان شروع کردیم.

دکتر حمیده حمیدی هستم فارق التحصیل فیلیپین و کارشناس پروتز دندانی در کلینیک مدرن، قبلا گفته بودیم که مدرن در راستای آموزش و درمان قدم برداشته و الان شاهد اولین دوره‌ی آموزشی پروتز دندانی در مدرن برای دانشجویان آذربایجان هستیم.

حسنا امامی نیا هستم کارشناس پروتزهای دندانی در کلینیک مدرن، مدیریت لابراتوار را بر عهده‌دارم. ساخت پروتزهای دندانی یک معضلی است که می‌توانم بگویم خیلی از کشورها به آن مبتلا هستند. ما اینجا تجربیاتی را داشتیم، تجربیات خوبی بودند و سعی می‌کنیم در سطح بین‌الملل در راستای هدف کلینیک این تجربیات را انتقال بدهیم و بتوانیم دانش خود را فراتر از مرزها ببریم.

خیلی کلینیک مدرن به دور نگاه می‌کند، نگاهش به این است که بتوانیم افرادی را آموزش بدهیم که آن چیزهایی را که ما می‌خواهیم و حالا موضوع علمی آن به کنار، بتوانند گروهی باهم کنار بیایند و کار تیمی انجام دهند. امروزه دندانپزشکی تقریبا هیچ فردی قادر به انجام تمام‌کارهای دندانپزشکی نیست، تعداد تخصص‌هایش بالا رفته به همین دلیل ما باید فرهنگ تیمی کارکردن را تقویت کنیم.درواقع یک منشی در تیم مدرن وجود دارد که آنچه که بلد هستیم و آنچه که آموختیم را درواقع بدون هیچ چشم‌داشتی به عزیزانمان انتقال بدهیم.درواقع این آموزش‌هایی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم، تجربیات سالیانه ما است. درواقع آن فوت کوزه‌گری است که هرجا آدم نمی‌تواند آن را به دست بیاورد و ما آن هارا در اختیار دانشجویان قراردادیم.

ضعف‌های پروتزی درواقع ضعف‌ها در آموزش پروتز است که شاید همه چی گفته نمی‌شود در این آموزش‌ها  و این ضعف همچنان ادامه پیدا می‌کند و کسی پیشرفت نمی‌کند در این حیطه. خیلی برایشان آموزه‌ها تازگی داشت، استقبال کردند که بازخورد خیلی خوبی بود به‌علاوه اینکه درواقع همکاران من آن چیزهایی را آموزش دادند که خیلی داخل کتاب‌ها نوشته‌نشده باشد، شاید اساتید خیلی به آن نمی‌پردازند. درواقع همکاران من آن تجربیات شخصی خودشان را، آن برداشت‌های شخصی خود را بیشتر انتقال دادند، فوت کوزه‌گری را به همکاران آموزش دادند و واقعا یک همچین چیزی نادر است و موقعیت خیلی خوبی بود برای دوستان آذری ما. هدف ما واردات و صادرات دندانپزشکی است چه در ایران و چه در سایر کشورهای دیگر و اینکه حالا اولین پایلوت ما در آذربایجان است. تمام این دوره‌ها برای این است که مشکلات را به حداقل برسانیم و بتوانیم واقعا کاری که حق یک مراجعه‌کننده به مراکز درمانی در دندانپزشکی است را ایفا کنیم.

امروز کشور ما در شرایطی است که باید درآمد ارزی ایجاد کند، این دستور مقام رهبری و نیاز کشور است که ما بتوانیم درآمد ارزی را از هر طریقی مخصوصا از طریق راه‌های دانش‌بنیان بتوانیم به کشورمان برگردانیم، دلار تزریق کنیم و اینکه شرایط اقتصادی ما این را نشان می‌دهد. ما در این دو، سه روز کار را به‌صورت تئوری و عملی شروع کردیم و فکر می‌کنم که این آموزش‌ها خیلی می‌تواند مفید باشد. کلاس‌ها خیلی فشرده بود و این کلاس‌ها همچنان ادامه خواهد داشت برای این تیم و تیم‌هایی که به این مجموعه بپیوندند. پروژه‌ی بعدی کلاس جامع دوره‌های پروتزهای دندانی مقدماتی و پیشرفته است که در اواخر مهر و یا آبان ماه در کشور آذربایجان بااطلاع قبلی به تمام اساتید برگزار خواهد شد و اساتید برجسته باز مهمان ما هستند و سخنران این دوره هستند.

کشور آذربایجان کشوری است که خیلی نیاز به دانش دندانپزشکی ما دارد. دانش دندانپزشکی ما یا دانش پزشکی ما در دنیا زبان زد است، قابل افتخار است و آن جامعه امروز نیاز دارد که از این دانش استفاده کند. هدف بعدی کلینیک مدرن، ایجاد دانشکده دندانپزشکی در کشور آذربایجان است.خوشبختانه اساتیدی که در ایران حضور دارند این قول مساعد را به من داده‌اند که این موضوع را حمایت کنند. جمع شدیم و به‌اصطلاح تاسیس این موسسه را انجام دادیم. اساتید بسیار بزرگ و برجسته‌ای تصمیم گرفته‌اند برای این کار. از آن‌طرف هم بازار نیاز یا بازار هدف ما کاملا نیازمند است، این را الان دانشجویان مهمانی که اینجا هستند کاملا متوجه‌اند که شرایط دندانپزشکی در ایران با آذربایجان قابل‌مقایسه نیست هم ازنظر آموزش هم ازنظر اجرا، بنابراین من خیلی کوشش می‌کنم که از همین طریق هم باز مجددا درآمد ارزی برای ایرانی‌ها و دانش دندانپزشکی را به دانشجویان موجود در آذربایجان انتقال دهیم.

آموزش پروتز ایمپلنت دانشجویان باکو و مصاحبه با آن ها

دو روز فشرده داشتیم ولی خیلی پرمحتوا بود و خیلی افکت داشت برای ما در کل عالی بود. اینجا دکترا و پرسنل غیرازاینکه دکتر هستند یک معلم هم هستند و تمام معلومات را خالصانه به بچه‌ها یاد می‌دهند. کارهایی که انجام می‌دادند با استانداردهای جهانی مطابق بود و همچنین ازلحاظ استفاده از ابزارها هم بسیار کارشان خوب بود یعنی از تجهیزات مدرن و پیشرفته و آخرین سیستم‌ها استفاده می‌کردند. در طول عمر خود همچین دوره‌ای نرفته بودم، برای ما خیلی مفید بود. تفاوت کلینیک مدرن در تخصصی بودن آن‌ها است که هر رشته‌ای را در تخصص خود به سطح عالی انجام می‌دهد. این سمینار اطلاعات زیادی را به ما داد که در آینده شغلی و کاری ما، از این‌ها استفاده بهینه خواهیم کرد. باید بگویم که یکی از بهترین دوره‌ها که گذرانده‌ام بود، فرق آن با دوره‌های دیگر این است که مباحث را از پایه شروع می‌کنند و به سمت جلو می‌روند. یعنی مباحث از همان اول روشن است برای کسی که دارد یاد می‌گیرد.اطلاعاتی که داده شد را می‌شود گفت که توصیف‌ناپذیر است و واقعا بسیار کارآمد بود. کلینیک مدرن ازلحاظ تمیزی یعنی از همه لحاظ خیلی خوب است حرفی برای گفتن نداریم. از آقای مسلمی متشکریم که این شرایط را برای ما فراهم کردند که استفاده می‌کنیم.