سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

مزایای پل کامل دندان بر پایه ایمپلنت دندان

دست دندان متکی برایمپلنت نوعی اوردنچر بوده که توسط پایه ایمپلنت پشتیبانی و حمایت می شود . دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت وقتی به کار برده می شود که فرد هیچ دندانی در فک نداشته باشد اماحجم استخوان فک او به قدری کافی باشد که ایمپلنت رانگه دارد این نوع دست دندان معمولا برای فک  پایین استفاده می شود چرا که دندان در فک پایین از ثبات کمی برخوردارند   همچنین  در این موارد ایمپلنت ها زیبا تر و از لحاظ بهداشتی راحت از دندان مصنوعی متحرک استفاده  می شود 

ایمپلنت

اگر شخصی همه دندان های خود را از دست داده باشد، پل کامل دندانی با پشتیبانی ایمپلنت یا دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته او باشد.

مزایای پل کامل دندانی بر پایه ایمپلنت و یا دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت های دندانی علاوه بر جایگزینی دندان های از دست رفته عملکرد و زیبایی مانند دندان های طبیعی به همراه خواهد آورد. پل دندانی کامل بر پایه ایمپلنت یا دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت دندان  می تواند طول عمر زیادی داشته باشد. این نوع از جایگزین های دندان از دست رفته راحت تر از دندان مصنوعی متحرک در دهان نگه داشته می شوند و ظرفیت جویدن شخص را نیز افزایش می دهند.

همچنین توسط ایمپلنت ها از استخوان های فک پشتیبانی به عمل آمده و دچار تحلیل نمی شوند. اما در دندان مصنوعی های متحرک به علت نبود نیروی وارده به فک، استخوان تحلیل می رود، ایمپلنت ها در استخوان فک با آن ادغام شده و باعث سلامت استخوان می شود، در موارد دیگر ایمپلنت ها می توانند زیباتر و همچنین از لحاظ رعایت بهداشت راحت تر از دندان مصنوعی متحرک نگه داری می شوند.

ایمپلنت ها چگونه قرار داده می شوند؟

در ابتدا ایمپلنت ها که مانند پیچ های استوانه ای شکل هستند در استخوان فک قرار داده می شوند، بعد از 2 الی 6 ماه (بسته به نوع استخوان شخص)، ایمپلنت و استخوان فک شروع به ادغام با یکدیگر می کنند تا شرایط لازم برای قرارگیری روکش دندان فراهم شود، در طول این مدت روکش موقت برای خالی نبودن محل ایمپلنت قرار داده می شود،

اغلب، مرحله دوم انجام می شود تا از پوشیده شدن محل ایمپلنت توسط لثه جلوگیری شود، به این منظور از کلاهک هیلینگ استفاده می شود تا فرم دهی لثه به منظور قرارگیری روکش انجام شود.

 

هیلینگ ایمپلنت

 

بعضی از سیستم های ایمپلنتی نیز به هیلینگ احتیاج ندارند، زیرا این ایمپلنت ها بخش چسبیده به ایمپلنت دارند که به عنوان پایه روکش در نظر گرفته می شود.

زیرکونیا اباتمنت

 

در نهایت پل های دندانی بر پایه ایمپلنت یا دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت بر روی پایه های متصل به ایمپلنت یا همان اباتمنت چسبانده می شوند.

و در مدت کوتاهی شما می توانید با اعتماد بنفس لبخند بزنید ، غذا بخورید یا صحبت کنید، شرایط کاشت دندان و استفاده از روش های مختلف در افراد متفاوت است.