سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

شکست و پس زدن درمان ایمپلنت اب کمبود ویتامین D

شکست ایمپلنت دندانی در بیمارانی که جراحی ایمپلنت انجام می‌دهندممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد در این مقاله به یکی از این موارد می‌پردازیم.

بسیاری از افراد که دارای ناحیه بی دندانی هستند به سمت درمان با کاشت ایمپلنت روی می آورند. اما این درمان همیشه موفقیت آمیز نیست و مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کنند.

در حوزه ارتوپد خطر ایجاد عفونت مفصل با سطح پایین ویتامین D در ارتباط بوده است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کمبود ویتامین D در خرابی ایمپلنت دندانپزشکی بپردازیم.برای بررسی این موضوع یک بیمار با ظاهری سالم و دارای کمبود ویتامین D در بدن را مورد آزمایش قرار دادیم.

و بعد از آزمایشات انجام شده مشاهده شد که کاشت ایمپلنت بعد از رفع کمبود ویتامین D موفقیت آمیز بوده است.

بیماری که ایمپلنت روی آن انجام شد یک بیمار 48 ساله با فشار خون بالا بود به جز این مورد بیمار مشکل و بیماری دیگر نداشت.

درمان ایمپلنت روی این بیمار شروع شد و پیوند استخوان در فک چپ انجام شد.

ایمپلنت

بیمار پس از این دوره به مدت سه روز آنتی بیوتیک مصرف کرد .3 ماه پس از پیوند  دو ایمپلنت قرار داده شد .یک روز بیمار گزارش  داد که درد دارد پس از سه روز درد مداوم هردو ایمپلنت از بین رفتند .

پس از 6 ماه جراحی ایمپلنت دوم انجام شد و دو ایمپلنت در مناطق 36 و 37 قرار گرفتند 

پس از سه روز هردوایمپلنت به علت درد شدید در غیاب هر نشانه ای از التهاب بافت نرم، تورم و یا آبسه برداشته شد.

پس از غربالگری ها نشان داده شد که بیمار دارای کمبود ویتامین D است.

پس از آن برای بیمار  یک دوره 6 ماهه درمان با ویتامین Dدر نظر گرفته شد و پس از 6 ماه بیمار برای جراحی سوم ایمپلنت آماده شد .

پس از کاشت ایمپلنت در ناحیه 36  مصرف آنتی بیوتیک آغاز شد بعد از مدتی ثبات ایمپلنت برقرار شد و مشکلی از طرف بیمار گزارش نشد و نشان از این بود که درمان با موفقیت به انجام رسیده است.

نتیجه:

به دلیلی فقدان شواهد نمی توان صرفا نتیجه گرفت که کمبود ویتامین D و غربالگری این ویتامین صرفا می تواند باعث پس زدن پیوند ایمپلنت دندان در دندانپزشکی شود.اما ارتباط نزدیکی بین کمبود ویتامین D و توانایی استخوان دندان در نگه داشتن ایمپلنت های کاشته شده در استخوان دندان وجود دارد.