سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

کاشت دندان و راهکارهای کنترل درد و تورم بعداز جراحی

تورم ممکن است بعد از عمل جراحی ایمپلنت رخ دهد،این یک اتفاق عادی بعد از جراحی است.

تورم روی گونه نشان دهنده واکنش بافت دندان به عمل جراحی است که معمولا تا روز چهرام برطرف میشود.

چنانچه بعد پس از گذشت چهار روز همچنان تورم در ناحیه جراحی وجود داشت باید پزشک معالج را در اطلاع قرار داد.

استفاده از پک یخ پس از جراحی در کاهش تورم ،پیشنهاد میشود.

 

شکاف برای خارج کردن کاور اسکرو

 

 

 

 

بعد از عمل جراحی ایمپلنت، باید دستورالعمل های جامع برای کنترل درد و پیشگیری از عفونت به انجام برسد، داروهای مناسب باید تجویز شود و ، دستورالعمل های بعد از عمل جراحی باید پرینت شده و همراه پک یخ و دارو و گازو… به بیمار داده شود.

عوارض بعد از جراحی ایمپلنت عبارتند از:

عفونت، خونریزی، درد، تورم و کبودی و ….

عفونت موضعی در محل ایمپلنت می تواند بر اثر یک تکنیک ضعیف جراحی نکروز یاآلودگی ناشی از عدم توانایی کاهش باکتری در محل جراحی به وجود بیاید. همچنین سیگار کشیدن، دیابت کنترل نشده و بیماری پریودنتال نیز عوامل خطرزا برای جراحی ایمپلنت هستند. در موارد نادری ممکن است عفونت های شدید و مداوم رخ بدهد، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد وجود عفونت های راکد در استخوان می تواند باعث عفونت شدید بعد از کاشت ایمپلنت شودو این مورد در عکس های رادیوگرافی قابل تشخیص نمی باشد، اما گزارش ایجاد این نوع عفونت در کاشت ایمپلنت بسیار اندک بوده است، بیمارانی که با عفونت های بعد از عمل مواجه می شوند ، باید به طور جدی بررسی شوند ، تا از شیوع عفونت به سایر قسمت ها جلوگیری شود، همچنین از مصرف آنتی بیوتیک با دوزهای قوی باید به شدت جلوگیری کرد.

عوارض سینوس ماگزیلاری:

سینوس ماگزیلاری می تواند به عنوان بخشی از فرآیند طرح درمان کاشت ایمپلنت باشد(سینوس لیفت باز، بسته و یا پیوند، که می تواند به صورت همزمان با کاشت ایمپلنت و یا طی دو مرحله در جراحی کاشت دندان صورت گیرد.

در افراد سالم موفقیت در روش های بازسازی استخوان که در سینوس ماگزیلاری انجام می شود ، ایمن و قابل اعتماد می باشد ، اما با توجه به تکنیک های جراحی ضعیف، ممکن است عوارض مثل عفونت، زخم و غیره ایجاد کند، یک پیوند سینوس آلوده باید سریعا درمان شود و به متخصص بالینی ارجاع داده شود.

جابجایی ایمپلنت در سینوس ماگزیلاری با افزایش فزاینده گزارش شده است، در این صورت می توان با استفاده از جراحی آندوسکوپیک از بروز این جابجایی جلوگیری کرد.

درد بعد از جراحی:

مطالعات بالینی نشان داده است که اکثر بیماران بعد از جراحی ایمپلنت درد خفیفی را دارا هستند، درد طولانی مدت در جراحی کاشت دندان عادی نیست و باید توسط دندانپزشک بررسی شود.