سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

مزایا و معایب کاشت ایمپلنت فوری چیست

درمان کاشت ایمپلنت برای اشخاصی که نیاز به جایگزینی دندان از دست رفته خود دارند،مناسب است اما مدت زیادی برای تکمیل طول درمان احتیاج است،ولی در روش کاشت فوری ایمپلنت این مشکل برطرف شده و دارای مزایا و معایبی نیز هست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری زمانی به کار می‌رود که تشخیص دندانپزشکی بتوان سریعا همزمان ریشه و تاج را جایگزین  دندان از دست رفته کرد.

روش ایمپلنت فوری کمی با روش ایمپلنت مرسوم متفاوت است .

در روش ایمپلنت فوری در صورتی که شرایط بیمار از لحاظ سلامت جسمی ایده آل باشد دیگر احتیاجی به اینکه بیمار برای قرار دادن روکش دندان مدت طولانی صبر کند نیست، زیرا در جراحی ایمپلنت پس از قرار دادن قطعه تیتانیومی جایگزین ریشه بیمار باید از پروتز موقت استفاده کند و پس از گذشت چند ماه از پروتز نهایی و ثابت استفاده کند .

فواید ایمپلنت فوری دندان:

کاهش طول دوره درمان در دندانپزشکی:

با روش کاشت فوری ایمپلنت می توان سریعا ایمپلنت و روکش را جایگزین دندان از دست رفته کرد زیرا در روش مرسوم کاشت دندان مدت طولانی طول می‌کشد تا دندان جدید را جایگزین کرد و افراد به همین دلیل از انجام این درمان منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند روش های سریع تری مثل بریج را برای درمان انتخاب کنند تا با سرعت بیشتری زیبایی ظاهری دندان ها را بازیابند.

با ورود روش ایمپلنت فوری مشکل زمان برطرف شد و افراد می‌توانند با اطمینان کامل از همان ابتدا دندان هایی زیبا داشته باشند.

درمان با کمترین جراحی:

در روش کاشت فوری ایمپلنت پایه و ابتمنت و روکش در مدت 3 روز جراحی در دهان بیمار گذاشته می‌شود و دیگر نیاز نیست پس از گذشتن چند ماه بعد از گذاشتن پست تیتانیومی دوباره لثه را برش دهند و اباتمنت وپروتز را جایگذاری کنند.

ایمپلنت جدید

معایب ایمپلنت فوری:

احتمال شکست درمان با حرکات ضعیف:

جایگذاری پروتز  موقت به مهارت بسیار زیاد جراح و دندانپزشک نیاز دارد در صورتی که تاج دقیق و اصولی متصل نشود باعث حرکت پایه ایمپلنت می‌شود و درمان با شکست مواجه خواهد شد.

ایده آل نبودن کاشت ایمپلنت فوری برای همه:

ایمپلنت فوری برای همه افراد مناسب نیست معمولا این نوع درمان برای فک پایین مناسب تر است زیرا فک پایین دارای استحکام بیشتری می‌باشد.