سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

پر کردن ناحیه بی دندانی از طریق بریج

ناحیه بی دندانی برای اشخاص بسیاری باعث ناراحتیو حتی افسردگی می شود، حذف ناحیه بی دندانی با استفاده از بریج در دندانپزشکی راه حلی برای رفع این مشکل است.

 بخشی زیادی از اعتماد به نفس افراد از ظاهر آن‌ها ناشی می‌شود. به همین خاطر مشخص است که چرا در هنگامی که دندان‌ها ظاهر مناسب ندارند، فرد اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. در حقیقت از دست دادن دندان‌ها می‌تواند احساس ناخوشایند برای فرد ایجاد کند. به هر حال نیازی به نگرانی درباره این شرایط نیست. امروزه به لطف پیشرفت‌های انجام شده از روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی می‌توان برای رفع این مشکل استفاده کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از بریج یا پل دندان است.

همان‌طور که گفته شد، یکی از روش‌های جایگزین کردن دندان‌های از بین رفته استفاده از انواع بریج دندان کودکان و بزرگسالان است. در حقیقت بریج دندان می‌تواند برای بیمار ظاهر یک یا چند دندان طبیعی از بین رفته یا کشیده شده را بازیابی و ترمیم کند. بریج دندان یک نوع پروتز دندان ثابت است که فاصله ایجاد شده بین دندان‌ها را با اتصال به دندان‌های مجاور در دهان پر می‌کند.

بریج دندان یک ترمیم دندانپزشکی ثابت و دائمی است که از روکش برای جایگزین کردن یک دندان از بین رفته در دهان استفاده می‌کند. برای نگه داشتن بریج در محل می‌توان از دندان‌های طبیعی در دو طرف دندان از بین رفته یاایمپلنت در مواردی استفاده کرد که چند دندان در ناحیه مورد نظر از بین رفته باشند. به این ترتیب دندان‌های طبیعی دو طرف فضای خالی یا ایمپلنت دارای سطحی است که می‌تواند با نگه داشتن بریج در محل، از دندان مصنوعی (غیرواقعی) وسط بریج حمایت کند. در حقیقت دندان مصنوعی یا غیرواقعی وسط بریج دندانی است که برای جایگزین کردن دندان از بین رفته طراحی شده است. علیرغم اینکه ممکن است به نظر برسد این دندان در دهان معلق است، با این وجود دندان مصنوعی به‌طور کامل بر روی خط لثه قرار گرفته و با ترمیم لثه پس از درمان، ظاهر بسیار طبیعی داشته و می‌تواند طرح لبخند زیبای شما را به نحو مطلوب بازیابی کند. در مواردی که بریج طولانی باشد، ممکن است از سه پل دندان برای آن استفاده شود. به هر حال توجه داشته باشید زمانی که از بریج دندان برای جایگزینی تعداد بیشتری از دندان‌ها و پوشاندن فضای خالی بزرگ‌تر استفاده می‌شود، انجام این کار می‌تواند فشار بیشتری بر دندان‌های نگه‌دارنده یا ایمپلنت دندان وارد کرده و گاهی اوقات باعث وارد شدن آسیب به آن‌ها شود.

مزایای اصلی استفاده از بریج دندان به شرح زیر هستند:

 

دوام و ماندگاری طولانی: بریج دندان ساختار دائمی داشته و به همین خاطر دوام و ماندگاری طولانی دارد. به همین خاطر اکثر بیماران بیان می‌کنند بریج آن‌ها از ده سال تا تمام عمر دوام داشته است.

هزینه به نسبت پایین: در مقایسه با ایمپلنت دندان، بریج‌های دندان هزینه به نسبت پایین دارند و این شرایط به‌طور خاص زمانی مشاهده می‌شود که چند دندان نیاز به جایگزینی داشته باشند.

درمان سریع: فرآیند درمان با بریج معمولاً در طول دو جلسه ملاقات با دندان‌پزشک کامل می‌شود. این شرایط در حالی است که درمان با ایمپلنت ممکن است تا شش ماه طول بکشد.

بهبود ظاهر: بریج دندان فقط فاصله بین دندان‌ها را پر نمی‌کند. در حقیقت بریج می‌تواند علاوه بر پر کردن فضای خالی دندان‌های از بین رفته، ظاهر طبیعی و مناسب لبخند فرد را نیز بازیابی کند.

پیشگیری از مشکلات بعدی: در صورتی که درمان با بریج به خوبی انجام شود، از مشکلات بعدی مربوط به مفصل گیجگاهی، از دست دادن بافت استخوانی، ابتلا به بیماری‌های لثه، و نیز حرکت ناخواسته دندان‌ها از محل اصلی، پیشگیری خواهد شد.

انواع اصلی بریج‌های دندان به شرح زیر هستند:

 

بریج‌های معمولی یا سنتی: این نوع بریج‌ها رایج‌ترین نوع بریج دندان مورد استفاده برای افراد هستند. در این شرایط، روکش دندان در دو طرف دندان از بین رفته قرار داشته و می‌تواند دندان مصنوعی را برای پر کردن فضای دندان از بین رفته در محل تثبیت کند.

بریج دندان

بریج معلق: هنگامی که دندان طبیعی فقط در یک طرف دندان از بین رفته وجود داشته باشد، از بریج معلق برای رفع مشکل فرد استفاده می‌شود. به این ترتیب دندان مصنوعی به روکش دندان طبیعی فقط در یک طرف بریج متصل می‌شود.

بریج پیوند مریلند: این نوع بریج به عنوان بریج پیوند رزین نیز شناخته می‌شود. در حقیقت در این حالت دندان مصنوعی به دو بال یا زائده متصل شده و این زائده‌ها به پشت دندان‌های طبیعی دو طرف بریج متصل می‌شوند.

بریج‌های دندان با حمایت ایمپلنت: آخرین نوآوری ایجاد شده در حوزه بریج دندان به صورتی است که برای نگه داشتن بریج در محل از ایمپلنت استفاده می‌شود. هنگامی که ایمپلنت داخل استخوان فک قرار گرفت، بریج دندان به آن متصل می‌گردد. به خاطر جوش خوردن ایمپلنت در استخوان فک، ثبات و پایداری این نوع بریج در محل بسیار زیاد است و معمولاً از این روش برای مواردی استفاده می‌شود که حمایت مناسب در دو طرف بریج برای نگه داشتن آن در محل وجود نداشته باشد

بریج دندان

مشابه روکش دندان، فرآیند آماده‌سازی بریج دندان با استفاده از دندان‌های طبیعی معمولاً یک فرآیند دو مرحله‌ای است. به این ترتیب در اولین جلسه ملاقات با دندان‌پزشک، ناحیه تحت درمان بی‌حس شده و پس از اصلاحات لازم از دندان قالب تهیه می‌شود. این قالب اولیه برای ساخت بریج موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه دندان‌پزشک دندان‌های مجاور را برای روکش کردن آماده می‌کند. به این منظور ساختار دندان برداشته می‌شود تا فضای مناسب برای قرارگیری روکش بر روی آن ایجاد شود. در ادامه یک قالب مجدد از دندان‌ها تهیه می‌شود تا با ارسال آن به لابراتوار دندانپزشکی، بریج دائم دندان ساخته شود. توجه داشته باشید بریج موقت دندان معمولاً در مطب دندان‌پزشک ساخته می‌شود و به همین خاطر نیازی به نگرانی درباره مدت زمان لازم برای ساخت بریج نهایی در لابراتوار دندانپزشکی نیست. در حقیقت در طول این مدت از بریج موقت برای بیمار استفاده خواهد شد. به هر حال، با گذشت دو هفته از تکمیل درمان، بیمار به مطب دندان‌پزشک مراجعه کرده و بریج دائمی بر روی دندان‌های وی قرار خواهد گرفت.

روش درمان در مواردی که برای تثبیت بریج در محل از ایمپلنت استفاده می‌شود، متفاوت از حالتی است که بریج با استفاده از دندان‌های طبیعی مجاور در محل تثبیت می‌گردد. ایمپلنت دندان ظاهری شبیه به یک پیچ تیتانیومی کوچک دارد. این پیچ در استخوان فک از طریق جراحی دهان قرار گرفته و در هنگام جایگزین کردن دندان از بین رفته، نقش ریشه دندان را خواهد داشت. هنگامی که استخوان در نواحی اطراف ایمپلنت ترمیم شد (با گذشت حدود 3 ماه)، یک روکش بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت. هنگامی که بیمار نیاز به جایگزین کردن چند دندان از بین رفته در دهان داشته و این دندان‌ها کنار یکدیگر قرار داشته باشند، بریج دندان با استفاده از ایمپلنت می‌تواند یک روش مناسب و با هزینه به نسبت مقرون به صرفه در مقایسه با جایگزین کردن هر دندان با یک ایمپلنت مجزا باشد. در این حالت دقیقاً مشابه مواردی که یک ایمپلنت در دهان بیمار انجام می‌شود، هنگامی که استخوان اطراف ایمپلنت ترمیم شده و لابراتوار بریج دندان را تهیه کرد، بیمار می‌تواند به مطب دندان‌پزشک مراجعه کند تا بریج دائمی در دهان وی قرار گیرد.