سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

عمل جراحی لبخند لثه ای چگونه است

تعدادی از افراد که هنگام لبخند زدن دارای لبخند لثه ای هستند یعنی لثه آنها در این مواقع دیده می‌شود، اما این نوع از خنده ظاهری نازیبا نیز ایجاد می‌کند.

 دلایل متعدد برای لبخند لثه ای وجود دارد که شامل موارد زیر است:

دیده شدن لثه هنگام خنده می تواند نتیجه رشد غیر عادی دندان ها باشد.دندان هایی که با مقدار زیادی از بافت لثه پوشیده شده اند و کوتاه به نظر می رسند برای اصلاح طرح لبخند نیاز به عمل جراحی دارند. این نوع عمل درصورتی که طول دندان ها نیز مناسب باشند هم انجام می‌پذیرد.

جراحی لثه

 

جراحی لثه

 

عضلات کنترل کننده لب بالا با فعال بودن بیش از حد میتوانند باعث حرکت زیاد بیش از حد آن شوند، با وجود این مشکل بخش زیادی از بافت لثه هنگام خنده دیده می‌شوند و لبخند لثه ای ایجاد می‌شود.

  همچنین نحوه رشد استخوان فک بالا نیز میتواند باعث تاثیر در لبخند و ایجاد این نوع لبخند نیز بشود.

خط لبخند یا ناحیه ای از دندان ها که هنگام لبخند زدن دیده می شوند تحت تاثیر عواملی چون:

 

    ظاهر و اندازه لب ها

    عضلات صورت

    اندازه و ظاهر دندان ها

    بافت لثه فرد

قرار دارند.

خط لبخند صحیح باید به گونه ای باشد که حداقل میزان از بافت لثه نمایان شود. بافت لثه مشاهده شده باید متوازن بوده و حتی با لب بالا تناسب داشته باشد. به همین خاطر بسیاری از افرادی که لبخند لثه ای دارند یا بخش زیادی از لثه آنها هنگام لبخند زدن نمایان است احساس می کنند لبخند غیر جذاب دارند و در نتیجه نسبت به لبخند زدن بی میل می باشند.

در ادامه برای اصلاح لبخند لثه ای روش های گوناگونی ارائه شده است.

درمان

اگر احساس می‌کنید لبخند لثه ای دارید با دندانپزشک خود مشورت کنید در این حالت دندانپزشک شما وضعیت دهان و دندان های شما را برای تعیین میزان لثه اضافی بررسی می‌کند. این معاینه همچنین می تواند با قالب گیری سنتی یا دیجیتال از دندان ها و لثه ها همراه باشد. علاوه بر این برای بررسی های بیشتر ممکن است نیاز به تهیه عکس رادیولوژی از ریشه های دندان و استخوان فک وجود داشته باشد. اگر شما از مشکلات جدی لبخند لثه نما رنج می برید، دندان پزشک می تواند شما را به  متخصص  پریودنتیست،  یا یک جراح فک وصورت به منظور بررسی جراحی لثه معرفی کند.

این معاینه می‌تواند با غالب گیری سنتی یا دیجیتال دندان ها همراه باشد و یا برای بررسی های بیشتر نیاز به گرفتن تصویر رادیولوژی وجود داشته باشد یا اگر شما از مشکلات جدی لبخند لثه نما رنج می برید:

دندان پزشک می تواند شما را به یک متخصص همچون پریودنتیست، ارتودنتیست یا  جراحفک و صورت به منظور بررسی جراحی لثه معرفی کند.

انواع روش های درمان عبارتند از:

 جراحی عقب رفتن لثه(پریودنتال):

لثه برداری یا جراحی بلند کردن عاج (بهبود ظاهر لثه وکمی تغییر شکل استخوان زیر آن) خدماتی است که برای بالا بردن خط لثه و حذف آن از خط لبخند شما استفاده می شود. انجام این کار در مواردی درست است که دندان ها ظاهر کوتاه داشته باشند. در صورتی که سطح دندان دچار مشکل باشد یا سایر مشکلات زیبایی در بیمار مشاهده شود،پزشک معالج از روکش های زیبایی یا ونیر کامپوزیت با توجه به اهداف زیبایی مورد نظر استفاده خواهند کرد. جراحی زیبایی لثه یک عمل جراحی بسیار ساده است که از طریق ایجاد شکاف یا الکتروکوتر در حالت بی حسی موضعی با استفاده از داروی ضد تشویش یا بدون استفاده از آن انجام می شود. برای این طرح درمان، لازم است که دندان پزشک اندازه گیری ها و عکس برداری یا مدل سازی سه بعدی را برای شما انجام دهد تا به این ترتیب بتوان قبل از عمل جراحی زیبایی لثه برای رفع لبخند لثه ای نتایج حاصل از عمل را به شما نشان دهد.

جراحی لثه

تغییر موقعیت لب:

با جدا کردن عضلاتی که لب را بالا نگه می دارد دیگر امکان بالا رفتن زیاد لب در هنگام لبخند زدن وجود ندارد. نتیجه این عمل جراحی قابل برگشت نیست و برای افرادی مناسب است که لب بالای آنها دارای «حرکت زیاد» است و به همین دلیل هنگام خندیدن لب بیش از حد به سمت بالا حرکت می‌کند و به این ترتیب بخش زیادی از لثه نمایان می شود.نمونه ای از درمان که با تزریق ژل در لب بالا انجام شده در تصویر زیر وجود دارد:

  درمان ارتودنسی

در صورت نیاز به درمان ارتودنسی از براکت ها برای وارد کردن فشار به دندان ها و حرکت آنها به سمت موقعیت جدید که تناسب بهتری با ظاهر لثه ها داشته باشد، استفاده می شود. طول دوره درمان در این حالت از چند ماه تا چند سال ادامه دارد. مزیت دیگر روش درمانی ارتودنسی در این است که در صورت استفاده آن می توان مشکلات عدم قرارگیری مناسب دندان ها و مشکلات گاز گرفتن دندان ها را نیز بطور همزمان اصلاح کرد.

جراحی لثه

 جراحی فک

جراحی زیبایی (پلاستیک) فک یک روش درمانی تهاجمی است اما برای بیمارانی مناسب است که دارای مشکلات مربوط به هماهنگی فک با سایر اعضای صورت هستند

برای داشتن نتایج مطلوب‌تر در این نوع درمان زیبایی بهتر است با متخصص لثه و زیبایی مشاوره صورت گیرد.