سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

معرفی پرینتر های سه بعدی و کاربردهای آن ها

نوع جدیدی از پرینتر ها هستند که در طب جدید دندانپزشکی جای خود را به روش های سنتی در دندانپزشکی داده اند و سرعت و دقت کار را افزایش داده اند.

در آینده ی نزدیک که شما به دندانپزشک یا ارتودنتیست مراجعه کردید و دلیل مراجعه شما پوشش محافظ دندان(night guard ) و brace و یا محافظ تاج دندان) (crow در اینجا شانس به شما رو کرده است زیرا دیگر مجبور نیستید برای تهیه آنها برای تناسب با اندازه قالب دندانتان چند هفته صبر کنید . به جای آن دندانپزشک یک ابزار دیجیتال را در دهان شما قرا می‌دهد و دندان های شما را اسکن می‌کند و فایل دیجیتالی آن را به پرینتری در دفتر یا آزمایشگاه دندانسازی می‌فرستد. این مکان جایی است که این بخش اسکن شده از دهان شما به صورت سه بعدی مواد آن مورد تایید انجمن FDA می‌باشد،به طوری که کاملا اندازه دهان شما باشد پرینت خواهد شد.

آماده شدن یک گارد محافظ دندان( NIGHT GUARD) می‌تواند 45 دقیقه طول بکشد. به همین دلیل است که داغ ترین بازار در حوزه دندانپزشکی ،بازار پرینتر سه بعدی است ،که هر سال بیش از 4 میلیارد دلار در بخش پروتز ،ارتودنسی، و سایر بخش های دندانپزشکی درآمد ایجاد می‌کند. لابراتوارهای دندان ،ارتودنتیستها، و دندانپزشکان به سرعت در حال گسترده کردن تکنولوژی سه بعدی برای دستیابی به دندانپزشکی دیجیتال در آینده هستند.این تکنولوژی باعث می‌شود که دندانپزشکی ارزان تر، سفارشی، و مناسب برای بیماران باشد.

بدیهی است استفاده رو به رشدی از چاپ سه بعدی در صنعت پزشکی وجود دارد ،و می‌توان از آن برای ساخت ابزار پروتز، کاشت دندان، و .. استفاده کرد.

پرینترسه بعدی

به زودی از آن ساختارهایی شبیه بافت سه بعدی چاپ می‌شوند اما ما قصد داریم برای تکامل بافت سه بعدی در صنعت دندانپزشکی تمرکز کنیم.

در واقع تاثیر چاپ سه بعدی در صنعت دندانپزشکی بسیار مهم است، و این بخش بیشترین تکنولوژی تولید مواد جدید را دارا می‌باشد.

در ENVISION TEC شرکت تولید کننده چاپگر سه بعدی ، فروش پرینتر های سه بعدی برای دندانپزشکی از سال 2015 تا سال 2016 ،75 درصد افزایش یافته است.این نشان دهنده آن است که تحول به سرعت در حال انجام است و استفاده از این تکنولوژی چاپ برای این بخش مناسب است .

هم اکنون برای متخصصان بخش دندانپزشکی این امکان وجود دارد تا یک طرح اسکن شده شفاهی را خودشان انجام دهند.سپس آنها می‌توانند پرینت سه بعدی را با استفاده از چاپگر سه بعدی در محیط کاری خود با سرویس چاپ سه بعدی آنلاین انجام دهند.

کسب و کار دندانپزشکی در حال در پیشرفت هستند و تکنولوژی های جدید مثل پرینترهای سه بعدی و اسکنرهای سه بعدی که مختص کار دندانپزشکی هستند توسعه داده می‌شوند. آزمایشگاه های دندانپزشکی بسیار تلاش می‌کنند تا متدهای جدید را گسترش دهند، و دستگاه ها و وسایلی را مثل بریس های چاپ شده سه بعدی برای هم ترازی سریع دندان ها، ساختار های ارتودنتیست و یا ایمپلنت های چاپ شده سه بعدی یا تاج های دندان ها را بسازند.

چاپ سه بعدی و سفارشی سازی :یک انقلاب در صنعت دندانپزشکی:

تولیدات به وسیله پرینتر سه بعدی راه حل عالی برای سفارشی سازی در همه زمینه ها است.اما وقتی بخش پزشکی مطرح  می‌شود این موضوع پررنگ تر میشود. زیرا برنامه های زیادی مانند پروتز قابل اجرا است. در زمینه مراقبت های بهداشتی، برخی از راه حل ها باید با بیمار تطبیق داده شود. به طور معمول پروتز یا ایمپلنت باید  با مورفولوژی بیمار مطابقت داشته باشد و این نیز در دندانپزشکی نیز نکته ی قابل تاملی است زیرا هر شخصی دندان های خود را دارد.

آناتومی دهان بیماران متفاوت هستند در حال حاضر این امکان وجود دارد که مدل سه بعدی دقیقی از دندان بیمار دریافت شود که به ترمیم سه بعدی دندان ها منجر می‌شود و راه حل هایی وجود دارد که با مورفولوژی بیمار کاملا سازگار است.

چاپ دندان سه بعدی کلید دندانپزشکی مدرن است زیرا به طور جدی برای برای لابراتوار های دندانپزشکی مفید است.

به دلایل بسیاری دندانپزشکی دیجیتال در صنعت گسترده است . وراه ساده برای سفارشی سازی بخش های مختلف این حوزه می‌باشد. علاوه بر این روشی موثر در صرفه جویی وقت و زمان است . برای مثال اگر ابزار سه بعدی چاپ شده شما مناسب نباشد پزشک فقط طراحی سع بعدی آن را تغغیر می‌دهد و لازم نیست تمام مراح دوباره تکرا شود.

مزایای ساتفاده از چاپ سه بعدی بی شمارند، این روش می‌تواند به هر متخصص پزشکی برای تولید وسایل پزشکی سازگار کمک کند. در اینجا چند مثال از نحوه چاپ سه بعدی و استفاده دقیق تر از نرم افزار مدل سازی دندان و چاپگر سه بعدی دندانپزشکی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد دندانپزشکان ارتودنتیست ها و متخصصین پروتز کمک کند.

پرینترسه بعدی

بریس(brace ) های سه بعدی چاپ شده با چراغ  LED :

محققان در حال گسترش بریس های هوشمند سه بعدی چاپ شده هستند. این بریس های نیمه شفاف یک باتری را روی هر دندان قرار می‌دهند تا نور ایجاد شود زیرا نور باعث حرکت بهتر دندان ها می‌شودو موضوع اینجاست که نور با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود و این یک فرآیند گسسته است . محققان بر روی باتری های غیر سمی لیتیومی کار میکنند .

ویژگی های انعطاف پذیری این بریس ها باعث راحتی و ایمنی آنها می‌شود.

این بریس های چاپ شده سه بعدی هنوز برای استفاده عمومی قابل دسترس نیستند اما بینش خوبی به محققان می‌دهد.

تراز کننده های چاپ شده سه بعدی تولید شده به وسیله یک دانشجو:

تراز کننده ها یک نوع بریس های تصحیح کننده تراز دندان هستند ..یک دانشجو در موسسه تکنولوژی جرسی این نوع تراز کننده را ایجاد کرد زیرا او نمی توانست هزینه بریس های سنتی را بپردازد به همین دلیل بریس های ساخت خود را چاپ کرد.

او با استفاده از مدل دندانهایش و چاپگر سه بعدی مجموعه بریس های خود را ساخته است.

ایمپلنت های سه بعدی دندانی چاپ شده:

این روش نوین نقش مهمی در جراحی ایمپلنت دندان دارد درواقع امکان ایجاد یک مدل سه بعدی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد .چاپ سه بعدی اجازه ی جایگزینی دندان را با روش سریع تر وبا وقت بیشتری نسبت به روش های سنتی می‌دهد. این روش ساده تر و مقرون به صرفه است و محصول نهایی می‌تواند دارای پایان خوب باشد. چاپ سه بعدی و ترمیم دندان با هم یک آینده روشنی دارند.

دندان مصنوعی سه بعدی:

امکان چاپ سه بعدی کامل دندان همراه با لثه ها که با مواد سازگار چاپ شده اند در حقیقت پایه و اساس دندان قابل چاپ سه بعدی است و می تواند با مورفولوژی بیمار سازگار باشد .

در حال حاضر پروتز های چاپ شده سه بعدی فقط برای تست آزمایشگاهی ساخته شده اند اما امید بسیاری وجو دارد که این اینمحصول به زودی به مرحله تولید می‌رسد.

تاج دندان سه بعدی چاپ شده:

این تکنولوژی این امکان را به وجود می‌آورد که به سرعت تاج دندان را تولید کنند چون این فرآیند توسط خود دندانپزشک انجام می‌شود و یکی از کاربردهای چاپ سه بعدی در دندانپزشکی است.

این امکان وجود دارد که دندان های بیمار را بررسی کنند، اسکن کنند و پس از مدلسازی به طور مستقیم تاج را چاپ می‌کند. این فرآیند برای صرفه جویی زمان مناسب است و اگر یک اشتباه وجود داشته باشد متخصص می‌تواند دوباره عمل چاپ را انجام دهد.

البته این یک فهرست جامع از چیزی که شما می‌توانید در صنعت دندانپزشکی انجام دهید نیست.

این امکان وجود دارد که چاپ سه بعدی این روش چاپ، ابزارهای جراحی، ابزار محافظ و غیره را تولید کند .

چاپ سه بعدی می تواند مورد مطالعه متخصصان قرار گیرد. در واقع امکان چاپ سه بعدی فقط برای بریس ها وجود ندارد بلکه  ایمپلنت و تاج  و ابزارهی دیگر از این نوع هستند.

پرینت سه بعدی چگونه برای ابزارهای دندانپزشکی عمل می‌کند.

اسکن سه بعدی دندان بیمار آسان است زیرا اسکنرهای دندانپزشکی در حال حاضر در بازار موجود است اگر تا بحال از سی تی اسکن سه بعدی استفاده کرده اید به لطف فرآیند های اسکن که تا بحال انجام داده اید شما قادرید اسکن سه بعدی را پردازش کنید.

بسیاری از نرم افزار های مدل سازی سه بعدی در صنعت پزشکی در دسترس هستند، نرم افزار مدلسازی سه بعدی می‌تواند کمک کند که مدل سه بعدی را به دلخواه تغییر دهیم و آن را سازگار کنیم ...توانایی مدلسازی دندان ها با استفاده از این ابزار ها بی نهایت است.

در اینجا چند نمونه از نرم افزار مدل سازی سه بعدی  وجود دارد که می‌توانیم از ان استفاده کنیم.

3shape: نمونه های مختلفی از آن بسته به نوع نیاز وجود دارد . مثلا یک نسخه آن برای تاج و پل دندانی ، یک نمونه برای اسکن و ... با تمام گزینه های مختلف وجود دارد.

: DWOS model builderاین نرم افزار برای ایجاد مدل یا ایمپلنت با دقت بالا ساخته شده است. 

پرینتر سه بعدی رومیزی یا سرویس چاپ سه بعدی آنلاین:

زمانی که مدل سه بعدی آماده شد دوروش مختلف برای چاپ آن وجود دارد  می توان  پرینتر های رومیزی سه بعدی مانند form 2 که توسط  بعضی متخصصان دندانپزشکی استفاده می شود رادریافت کنید.

پرینتر های سه بعدی بیشتر توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا به دندانپزشک این امکان را می‌دهد که خود به طور مستقیم همه کارهای مربوط به دندانپزشکی را انجام دهد و در وقت صرفه جویی کند.

پرینتر های سه بعدی  envision tec  یک راه حل خوب برای تولیدات مستقیم و در حوزه دندانپزشکی هستند

پرینترسه بعدی