سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

ایمپلنت تیتانیوم جهت جایگزین کردن دندان مناسب تر است یا زیرکونیا

با توجه به نتایجی که از ایمپلنت های کاشته شده در مناطق بی دندانی به دست آمده است، می توان نتیجه گرفت که ایمپلنت های با جنس تیتانیوم دارای مدت طولانی ماندگاری هستند اما ایمپلنت های زیرکونیا تازه وارد درمان های پزشکی شده اند.

وقتی به دنبال جایگزین کردن دندان از دست رفته هستید، عوامل زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند، در پس افزایش کاربردهای علم پزشکی در درمان و نگرانی از قرار دادن هر نوع شی در بدن ما به عنوان پروتز، بیماران زیادی در باره ی جنس ایمپلنت ها سوال می کنند، برای بسیاری از بیماران کاشت ایمپلنت گام بزرگی در جهت بهبود سلامت دهانی می باشد ، به همین دلیل اطمینان کافی برای نتیجه رضایت بخش لازم است.

کاشت ایمپلنت زیرکونیا و تیتانیوم

ایمپلنت زیرکونیا چیست؟

ایمپلنت های دندانپزشکی جایگزین ریشه های دندان هستند، که با یک روکش سرامیکی پوشانده شده اند، روکش دندان به وسیله ی اباتمنت به ایمپلنت که در استخوان فک قرار می گیرند متصل می شوند، کاشت ایمپلنت زیرکونیا در عرصه ی دندانپزشکی درمانی بسیار جدید است، زیرا زیرکونیا از سال 2007 مورد استفاده قرار می گیرد، اما ایمپلنت های با جنس تیتانیوم از سال 1980 مورد استفاده قرار می گیرند ، هردو مواردی که استفاده می شوند، نرخ پذیرش بالایی با سلول های بدن دارند، و این به این معنی می باشد که استخوان می تواند در اطراف ایمپلنت رشد کند، همانطور که این کار در اطراف ریشه های طبیعی دندان انجام می شود، در حال حاضر fda تایید کرده است که ایمپلنت زیرکونیا دارای یک قطعه می باشد و مجزا نیست، و این به این معنی است که ریشه و پایه به هم متصل می باشند، در حالی که ایمپلنت های تیتانیومی دارای یک قطعه می باشند و مجزا نیستند، و این به این معنی است که به دندانپزشک دسترسی های زیادی برای اصلاحات می دهد.

آیا ایمپلنت های زیرکونیا بدون فلز هستند؟

زیرکونیا بخاطرشباهت زیادی که به الماس دارد بسیار معروف است، زیرکونیا یک ماده ی کریستالی است که وقتی در دندانپزشکی جهت ساخت ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ دندان را به خود می گیرد.

زیرکونیا به عنوان کریستالی، تبدیل شده از فلز زیرکونیوم مورد استفاده قرار می گیرد، ایمپلنت های زیرکونیا اغلب بدون فلز بوده و وقتی که فلز زیرکونیوم مورد استفاده قرار گرفت به فاز کریستالی خود تبدیل می شوند که اصطلاحا سرامیک زیرکونیا و یا فلز آزاد نام دارد.

با توجه به افزایش نگرانی ها در مورد جیوه ای که در ایمپلنت های تیتانیومی مورد استفاده قرار می گیرد،بیماران ترجیح می دهند که از ایمپلنت های عاری از فلز استفاده کنند.

آیا امکان حساسیت در هنگام کاشت دندان وجود دارند؟

حساسیت نسبت به ایمپلنت دندان در موارد نادر اتفاق می افتد، اما شواهدی مبنی بر حساسیت نسبت به زیرکونیا وجود ندارد، ایمپلنت های تیتانیومی معمولا از تیتانیوم به همراه فلزات دیگری مثل مقدار کمی آلومینیوم، وانادیوم و نیکل ساخته شده اند، افرادی که نسبت به تیتانیوم حساسیت نشان می دهند، معمولا در مقابل مقدار کمی از نیکل موجود در ایمپلنت زیرکونیا هم واکنش نشان می دهند.

آیا زیرکونیا و تیتانیوم فلزات مناسبی برای قرار گرفتن در استخوان فک هستند؟

هرد مواد مورد استفاده در ایمپلنت بیولوژیک هستند که در fda تایید شده و همه موارد در نظرگرفته شده اند، این به این معنی است که با بدن انسان در تعامل بوده و غیر سمی می باشند.

از جمله آثار فلز تیتانیوم این است که ممکن است به داخل خون جریان یابد اما اثرات جانبی خاصی ایجاد نمی کند.

آیا هردو جنس ایمپلنت می توانند مورد استفاده قرار گیرند؟

اگر یکی از فک ها یا هردو فک کامل نیاز به جایگزینی با ایمپلنت داشته باشد، ایمپلنت های تیتانیوم انتخاب های مناسبی برای این موضوع هستند، از آن جا که ایمپلنت های تیتانیوم دو قسمت هستند ، جراح می تواند تغییرات کافی را در زاویه ایمپلنت ایجاد کند