سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

کدام روش قرار گیری اوردنچر بر پایه ایمپلنت اهمیت بیشتری دارد

بعضی افراد ممکن است در استفاده از دندان مصنوعی دچار مشکل شده باشند، مثلا لثه های فرد دچار سایش شده و می توانند لقی و زخم ایجاد کنند، راه حلی که برای رفع این مشکل استفاده می شود ، استفاده از ایمپلنت به عنوان پایه قفل شونده اووردنچر می باشد.

ایمپلنت

کدام یک از روش های کاشت ایمپلنت (اووردنچر بر پایه ایمپلنت) مناسب تر است؟

روش clipbar یا روش direct attachments؟

این موضوع سال ها مورد توجه قرار گرفته است و هرکدام از روش ها دارای ویژگی های خاص خود می باشد.

روش های مختلفی برای قرار گیری اووردنچر بر پایه ایمپلنت وجود دارد، اما دوروشی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است روش های attachments methods و clipbars می باشد. یک نوار ممکن است به صورت hader یا dolder باشد یا ممکن است اتصالات locator یا era را داشته باشد که اتصالات داخلی nylonرا درگیر می کند، یک direct attachments ممکن است یک ضمیمه، era، و یا یک پیوند stud باشد.

کدام یک از این دورش مناسب تر می باشد، این موضوع بارها مورد توجه قرار گرفته است و هرکدام از روش ها طرفداران خود را دارا می باشند که دارای نتایجی حاصل از تحقیقات خود برای حمایت از آن روش درمانی را دارا می باشد.

طرفداران روش clipbar ادعا می کنند که این نوار یک نیروی مساوی را بین ایمپلنت ها تقسیم می کند، در حالی که طرفداران روش direct attachments می گویند که به بخش های عمودی کمتری احتیاج است.

یک تصور غلط وجود دارد که دنچر ها توسط ضمیمه و یا نوار پشتیبانی می شوند ، این طور نیست، همه اوور دنچر ها باید توسط بافت ها و ضمیمه ها پشتیبانی شوند.

دنچر بر روی بافت نرم قرار دارد، پیوست ها به عنوان قفل عمل می کنند و باعث می شوند که دنچر ها در جای خود ثابت باشند، اگر حمایت از بافت وجود نداشته باشد ، دنچر در جای خود ثابت نمی ماند.

در اوایل زمانی که دنچر بر پایه ایمپلنت جدید قرار داده می شود، ممکن است پس از قرار گرفتن آن تحلیل بافت و انقباض رخ بدهد، وقتی این اتفاق بیفتد نیروی زیادی بر روی attachment وارد می شود، که باعث فرسودگی بافت می شود .

هر بار که این اتفاق بیفتد بیمار به ناچار باید به دندانپزشک مراجعه کند باید نگاهی به شرایط مختلف بیندازیم که طرح نهایی را مشخص خواهد کرد.

یک دنچر کامل فک پایین برای بیماری که فرم فک متناسبی داشته باشد به راحتی توسط دو ضمیمه قابل پشتیبانی است اگر بیمار دارای فک تخت باشد هیچ بافت کافی برای حمایت وجود ندارد. و فشارها برروی attachments خواهد بود.

بنابراین یک مورد ثابت موثر تر خواهد بود ، یک نوار horizontal lock به عنوان پروتز متحرک که آن را به صورت ثابت محکم می کند.

اما دنچر فک بالا ممکن است با دو ضمیمه کار کند .

به طو ر خلاصه هردوروش clipbar یا direct attachments برای اووردنچر بر پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع بستگی به عوامل موقعیتی و تنظیمات شخصی دندانپزشک متخصص دارد.

و هیچ کدام از روش ها بر دیگری برتری ندارد.