سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

ایمپلنت های دندانی کاشته شده تحت تاثیر چه داروهایی قرار می گیرند

جراحی ایمپلنت نیز مانند سایر جراحی ها مقداری تورم، درد  و احساس سوزش در محل جراحی زا به همراه دارد، اما در برخی موارد ممکن است این عوارض حاد باشند، یا پروسه ی بازسازی استخوان و یا شکل گیری استخوان اطراف ایمپلنت با مشکل مواجه شود.

موفقیت پروسه های درمانی مثل ایمپلنت به این موضوع بستگی دارد که استخوان فک تحت چه شرایطی ایمپلنت را برای ایجاد اتصال موفق با استخوان زنده قبول می کند.

ایمپلنت دندان

اگر شخصی متقاضی کاشت ایمپلنت باشد و آمادگی کافی را برای انجام آن داشته باشد دو نظری که با آن مواجه خواهد شد ، استفاده از قرص هایی که باعث کاهش فشار خون می شوند ( برای افراد با فشار خون بالا) همچنین توقف قرص هایی که برای جلوگیری از سوزش معده استفاده می شود افرادی که مشکل برگشت اسید معده به داخل مری را دارند)

طبق تحقیقات انجام شده توسط برخی دانشمندان ، برای افزایش موفقیت ایمپلنت دندان باید برخی داروها را قبل انجام آن مصرف کرده و همچنین مصرف برخی دیگر را متوقف کند.

رشد، التیام و مرگ سلول های استخوانی:

یکی از محققان بیان می کند از آن جا که برخی داروها بر متابولیسم استخوان تاثیر گذاشته و بر نحوه ی التیام سلول های استخوانی و همچنین مرگ آن ها موثر هستند، می تواند تاثیر مهمی بر موفقیت کاشت ایمپلنت داشته باشد.

یک تیک تحقیقاتی آزمایشی را برروی 700 بیمار که متقاضی کاشت دندان بودند از لحاظ روند پیوند استخوان و ایمپلنت انجام دادند که این مطالعه در فاصله ی سال های 2007 الی 2015 انجام گرفت، آن ها پس از بررسی مطالعات انجام شده، برروی موش های صحرایی نتایج آن را برروی بیماران انسانی تایید کردند.

مواد دارویی که به موفقیت ایمپلنت کاشته شده کمک می کند : (beta blockers)

نتیجه گیری مبتنی بر 1499 ایمپلنت دندان که در 728 بیمار از ؤانویه 2007 آغاز شد که این مطالعه در کلینیک جراحی دهان و دندان در شهر نیوبرانزویک انجام شد، به این ترتیب بود

327 ایمپلنت برای 142 بیمار که از داروهای beta blockers برای پرفشاری خون استفاده می کردند و همچنین 1172 ایمپلنت در 586 بیمار که داروهای ضد پرفشاری خون استفاده نمی کردند.

نرخ شکست دربیمارانی که از این داروها استفاده می کردند 6 درصد بود و همچنین نرخ شکست ایمپلنت در بیمارانی که از این داروها استفاده نمی کردند 4?1درصد بود.

بیش از 640 میلیون بیمار در دنیا از این دارو استفاده می کنند.

این آزمایش انجام شد زیرا گزارش شده بود که داروهای beta blockers توانایی بازسازی استخوان رادارند.

به همین خاطر انتظار می رفت تفاوت چشم گیری در نتیجه ی شکست و عدم شکست ایمپلنت مشاهده شود.

داروهایی که مانع بهبود ایمپلنت کاشته شده می شوند: ( داروهای ضد سوزش معده)

نتیجه گیری بر اساس 1773 ایمپلنت که برای 799 بیمار در ژانویه 2007 تا سپتامبر 2015 در درمانگاه جراحی دهان و دندان انجام شد حاکی از آن است که :

133 ایمپلنت در 58نفر که داروی ضد اسید معده استفاده می کردند و همچنین 1641ایمپلنت در 741 نفر که داروهای ضد اسید معده دریافت نمی کردند .

میزان شکست برای افرادی که از این دارو استفاده می کردند 8?6 و همچنین میزان شکست برای افرادی که از آن استفاده نمی کردند 3?2 بود.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که داروهای ضد اسید معده جذب کلسیم در استخوان را کاهش می دهد و باعث افزایش شکستگی استخوان می شود.