سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

اقدامات لازم بعد از جراحی کاشت دندان

ایمپلنت جایگزینی مناسب برای دندان از دست رفته می باشد که در آن پایه ایمپلنت به صورت دائمی و ثابت در فک قرار می گی رد و همچنین قادر به برداشته شدن و تکان خوردن نمی باشد.

در روز های پس از قرار گیری ایمپلنت دندان در داخل دهان، بیماران ممکن است مقداری تورم، کبودی و ناراحتی جزئی را تجربه کنند، اگرچه این عوارض جانبی باید صرف مدت چند روز برطرف شوند، و بیماران باید طی مدت دوتا سه روز به زندگی طبیعی خود بازگردند.

ایمپلنت

نکاتی در باره ی بهبود جراحی ایمپلنت دندان:

هر یک از مراحل بهبود منحصر بفرد می باشد، زیرا این موضوع تحت تاثیر تاریخچه ی پزشکی ، سلامت، عادات زندگی و میزان عمل به دستورالعمل های پزشک معالج بستگی دارد.

پس از دوره ی اولیه ی بهبودی ، بدن به مراحل طبیعی بازسازی استخوان وارد می شود، در این مرحله ایمپلنت با استخوان فک ادغام می شود، تا بتواند بنیان دائمی برای پروسه کاشت ایمپلنت ایجاد کند، بازسازی استخوان معمولا بین 3 الی 6 ماه طول می کشد، بعد از آن بیمار می تواند روکش های نهایی خود را در جای خودش قراردهد، اگر نوع جراحی ایمپلنت معمولی باشد، باید 6 هفته پس از قراردادن ایمپلنت منتظر بمانند تا بتوانند روکش را دریافت کنند، اما در روش ایمپلنت یک روزه روکش را در همان روز در یافت می کند.

دستورالعمل های مراقبت بعد از جراحی ایمپلنت:

بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت دندانپزشک به جهت جلوگیری از خونریزی گاز استریل شده در محل جراحی قرار می دهد، بعد از یک ساعت امکان برداشتن گاز وجود دارد، اما اگر بعد از برداشتن آن خونریزی ادامه داشت، هر30 تا 45 دقیقه می توان دوباره آن را تجدید کرد، اما اگر بعد از آن خونریزی ادامه پیدا کرد و قطع نشد باید به دندانپزشکی مراجعه کرد.

روز اول بعد از جراحی کاشت ایمپلنت بیمار باید استراحت مطلق داشته باشد، شخص بعد از گذشت 3 الی 4 روز می تواند به زندگی عادی خودش ادامه دهد، هرگونه درد و تورم و خونریزی باید دو یا سه روز بعد از جراحی متوقف شود. در هر حال بیمار می تواند با گذاشتن پک های یخ در روی گونه التهاب را کاهش دهد، استفاده از داروهای ضد درد د ضد التهاب هم در کاهش درد موثر می باشد.

بعد از کاشت دندان این موضوع اهمیت دارد که محل جراحی دستکاری نشود، به شدت شستشو داده نشود و یا از دهانشویه برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن دهان و محل ایمپلنت استفاده شود زیرا شستشوی شدید مانع از لخته شدن خون در محل جراحی می شود.

آرام مسواک زدن و همچنین استفاده از آب نمک 2 یا 3 بار در روز می تواند به التیام سریع تر کمک کند.

در طی دوره ی بهبود بیمار باید از سیگار کشیدن جلوگیری کند زیرا باعث کند شدن این روند می شود.

رژیم غذایی مورد انتظار:

بیماران باید هنگام غذا خوردن و نوشیدن پس از جراحی ایمپلنت احتیاط کنند برای مثال باید از غذاهای داغ و سفت مثل برنج و پاپ کورن پرهیز شود زیرا باعث انتقال این غذاها به محل جراحی می شود.

بهتر از پس از جراحی غذاهای نرم تر مثل سوپ و پوره مصرف شود تا از فشار به ایمپلنت جلوگیری شود.