سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

ایمپلنت های دندانی چه پیشرفت هایی را شامل شدند

دانش ایمپلنتولوژی به عنوان دانش پیشرفته در جهت جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، این درمان به ساده ترین صورت و در کوتاه ترین زمان قابل انجام می باشد.

ایمپلنت

در قرار دادن ایمپلنت دندانی، تصویربرداری، کلید موفقیت در برنامه ریزی درمانی می باشد، در تصویر برداری دندانپزشکی ، سی بی سی تی تصاویر منحصر بفردی را به وجود می آورد، با استفاده از این تصاویر جنبه های مختلف از جمله جوانب coronal axial ,sagital برای بررسی در اختیار پزشک قرار می گیرد، در عین حال میزان اشعه ی کمتری به بیمار تابیده می شود.

پیشرفت اخیر در توموگرافی کامپیوتری عبارتند از:

Cbct: از پرتو مخروطی استفاده کرده و تصویر را در هر جهت که لازم باشد با استفاده از نرم افزار بازسازی می کند.

میکروتوموگرافی: اصطلاح دیگری از سی تی که برای بررسی میزان ادغام ایمپلنت و استخوان کاربرد دارد.

مولتی سیلیکون : این نوع اسکن تصاویر واضح تری نسبت به سی تی ارائه می دهد، برتری آن ها این است که تصاویر آشکارتری را نشر می دهدو محدودیت های دریافت تصاویر در آن از بین می رود.

Magnetic resonance imaging: تصویر برداری ام آر آی که یک نوع تکنیک تصویر برداری سه بعدی است، طی یک فرآیند ، تصاویر الکتریکی را دریافت کرده و یک تصویر دیجیتالی ارائه می دهد.

تغییرات در شکل ایمپلنت دندان، سایز، مواد و پوشش های جدید ایمپلنت که با نوآوری همراه است، و تکنیک های ایمپلنت گذاری سریع ، میزان تمایل برای ایمپلنت دندان را افزایش داده است.

طراحی ایمپلنت بسیار بهبود یافته زیرا تحقیقات در زمینه ی سطح ایمپلنت های دندانی که باعث افزایش ادغام ایمپلنت و استخوان می شود افزایش یافته است.

مراحل پیش از ایمپلنت:

از بین رفتن دندان باعث از بین رفتن و کاهش استخوان آلوئولار می شود و در نتیجه میزان استخوان کافی جهت قرار گیری ایمپلنت در فک وجود ندارد.

جهت افزایش حجم استخوان از پیوند استخوانجهت جایگزینی استخوان استفاده می کنند، یکی از جدیدترین روش ها برای افزایش استخوان ، osteogenesis می باشد که برای کمک به تسریع درمان و کاربردهای آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین هنگامی که بافت نرم بر اثر آتروفی و یا جراحی دچار تحلیل شده باشد قبل از قرارگیری ایمپلنت باید پیوند لثه انجام شود، به همین دلیل قبل از قرارگیری ایمپلنت دندان باید وضعیت بافت نرم لثه و استخوان بررسی شده و در صورت وجود مشکلات ، آن را برطرف کنند.

پیشرفت های آینده در ایمپلنتولوژی دندان:

بهبودهای اخیر در زمینه ی درمان های حوزه ی ایمپلنتولوژی نظیر پوشش های ایمپلنت جدید که باعث افزایش سرعت بازسازی استخوان در ایمپلنت ها و و افزایش طول آن ها می باشد نشان می دهد که پروتئین های طبیعی در بدن ما وجود دارند که باعث تحریک رشد بافت های خاصی می شوند. با توجه به نوع استخوان ، مهندسین ژنتیک قادر به جداسازی و تکثیر این پروتئین ها که (BMPs) نامیده می شوند می باشد، و تحقیقات نشان داده شده است این پروتئین باعث رشد عظیم استخوان در حیوانات و بسیاری از انسان ها می شود، همچنین ممکن است به عنوان جایگزین بالقوه برای مواد پیوندی مورد استفاده باشد.

برنامه های کاربردی در آینده:

تحقیقات لازم جهت جایگزین کردن تیتانیوم با سرامیک در ایمپلنت ها به منظور کاهش هزینه ها نیز در حال انجام می باشد، همچنین اباتمنت های تیتانیومی که در بالای خط لثه قرار می گیرند اخیرا از طریق اباتمنت های زیرکونیا که همرنگ دندان می باشند قابل جایگزینی می باشند.

برای اینکه بتوان طول عمر ایمپلنت های دندانی را افزایش داد باید بتوان به طور صحیح بهداشت دهان و دندان را رعایت کرد.

 

شخصی که از ایمپلنت های دندانی استفاده می کند باید هر 6 ماه یک بار برای بررسی به دندانپزشک مراجعه کند.