سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

ایمپلنت دندان با استفاده از لیزر

لیزر در شاخه های مختلف علم دندانپزشکی کاربرد دارد، یکی از کاربردهای آن در هنگام کاشت دندان می باشد، کاشت ایمپلنت با لیزر مزایایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ایمپلنت

معرفی:

هردولیزر و ایمپلنتولوژی به عنوان روش های جدید درمان مدرن دندانپزشکی شناخته می شوند، بنابراین ، بنابراین ترکیب این دو به عنوان بهترین روش درمان از جنبه های مختلف شناخته می شود. ایمپلنتولوژی یکی از شاخه های درمانی است که می تواند از لیزر استفاده کند و درنتیجه به طور قابل توجهی به درمان بیمار کمک می کند.

طرح درمان ایده آل:

به صورت ایده آل، بافت نرم اطراف ایمپلنت باید آمادگی و ویژگی های لازم را قبل از انجام ایمپلنت دندان داشته باشد، برای این نوع جراحی می توان از طول موج های مختلف لیزر استفاده کرد، لیزرهای ER:YAG باعث می شوند که درد کمتری احساس شود و برخلاف لیزرهای دیود و دی اکسیدکربن ،به سطح بافت حرارت زیادی وارد نمی کنند و در نتیجه بیمار سریع تر بهبود می یابد.

حذف بافت granulation:

یکی از مهم ترین کاربرد های لیزر در ایمپلنتولوژی، حذف بافت granulation (بافت جوانه گوشتی) و ضدعفونی کردن ناحیه جراحی بعد از کشیدن دندان می باشد.

لیزرهای erbum می توانند برای تحقق این هدف مورد استفاده قرار گیرند، حتی در صورت وجود عفونت قبل از کشیدن ، با صرف نظر از اینکه ایمپلنت ویا پیوند استخوان در حال انجام می باشد، نیز کاربرد دارد.

حتی پیش بینی شده است که ایمپلنت ها را می توان ، قبل از رفع آلودگی در محل مورد نظر قرارداد، با اینکه محل جراحی باید کاملا تمیز باشد.

به دلیل تفاوت های قابل توجه در محتوای آب، لیزر erbium می تواند جهت حذف بافت نرم بر اساس پارامترهای (چگالی، انرژی، دوره زمانی پالس و..) مورد استفاده قرارگیرد. این کار بدون عوارض جانبی روی استخوان انجام می شود ، همچنین لیزر می تواند اولین موقعیت قرارگیری ایمپلنت را مشخص کند زیرا لرزش به همراه ندارد ، همچنین از لیزر در هنگام سینوس لیفت و قراردادن یک بلوک استخوان، می توان استفاده کرد.

آماده سازی بسترایمپلنت:

لیزر ER:YAG می تواند برای آماده سازی بستر ایمپلنت در موراد خاص مورد استفاده قرارگیرد، مانند زمانی که استخوان نازک و نرم است برای حذف حداقل مقدار استخوان مورد استفاده قرار می گیرد، سپس بستر کاشت ایمپلنت با استفاده از متراکم کننده های استخوانی فراهم می شود، در موارد دیگر به کمک لیزر می توان بستر ایمپلنت را با پایداری طولانی مدت فراهم کرد.

پس از حذف بافت گرانولیز و ضد عفونی سطحی، لیزر دیود می تواند برای ضدعفونی عمیق استفاده شود، نفوذ انرژی لیزر در این طول موج ها و جذب توسط رنگ دانه های باکتری در این موارد، بسیار مفید واقع می شود.

پری ایمپلنتایتیس:

 

موثر ترین فایده استفاده از لیزر در درمان پری ایمپلنتایتیس می باشد، امکان از بین بردن بافت GRANULATION هم از روی ایمپلنت و هم سطح استخوانی ممکن می باشد، این کار از طریق ضدعفونی کردن محل ایمپلنت انجام می شود که هدف اصلی آن درمان پری ایمپلنتایتیس می باشد.