سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

ایمپلنت جدید دندان کاهش دهنده ی عفونت

بعد از این که به دلایل مختلفی دندان ازدست رفت، با مراجعه به دندانپزشک، تمام شرایط استخوانیو بافت نرم لثه مورد ارزیابی قرار می گیرد، در صورت وجود شرایط کافی دندان از دست رفته با ایمپلنت جایگزین می شود.

اجزای ایمپلنت

 ایمپلنت دندان راه حل مناسبی برای بیمارانی که دندان های خود را از دست داده اند می باشد، ایمپلنت دندان نه تنها باعث بازگشت زیبایی لبخند می شود بلکه باعث پیشگیری از تحلیل استخوان حاصل از نبود ریشه دندان نیز می باشد. همچنین از بسیاری ازعوارض حاصل از بی دندانی جلوگیری می کند. ایمپلنت های دندان یک درمان ایده آل به حساب می آیند ، زیرا مراقبت از آن ها به آسانی انجام می شود ، همچنین ایمپلنت های کاشته شده دائمی می باشند و دارای نرخ بالای موفقیت در مقابل سایر فرآیندهای درمانی هستند.

 

پیشرفت های جدید در ایمپلنت های دندانی می تواند حتی باعث شود که بهترین درمان جهت مبارزه با عفونت نیز همین ایمپلنت ها شناخته شوند.

نرخ موفقیت کاشت دندان با ایمپلنت 99 درصد می باشد ، این به این معنی است که برای هر فرد در طول یا بعد از درمان ایمپلنت، عوارضی وجود نخواهد داشت. اما برای برخی افراد امکان دارد عوارض رخ دهد.

یکی از علل شکست ایمپلنت می تواند توسعه عفونت باشد ، عفونت ها در ایمپلنت های دندانی به عنوان periimplanttitisشناخته می شوند.، که از باکتری هایی به وجود می آیند که قبل از جراحی در لثه بیمار وجود دارد یا در نتیجه ی عمل جراحی ناردست بیمار پس از آن رخ می دهد.

 

جدیدترین ایمپلنت دندان با پوشش ضد باکتری

محققان در دانشگاه اسپانیایی شهر باسک ، در حال تلاش جهت تولید پوشش هایی ضد باکتری برای ایمپلنت ها می باشند که در به حداقل رساندن عوارض و شکست های ناشی از عفونت موثر بوده و به موفقیت کاشت ایمپلنت کمک می کنند، با این حال این پروژه چالش های خودش را به همراه خواهد داشت ، یکی از این چالش ها توانایی باکتری ها در مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها می باشد، یکی دیگر از این چالش ها شکست جراحی ایمپلنت بعد از قرارگیری آن در فک می باشد ، این نوعی وضعیت است که در 30 درصد از روش های کاشت ایمپلنت ممکن است رخ بدهد.

 

یکی از جراحان برتر آمریکایی در باره ی جراحی ایمپلنت این گونه بیان می کند که بیمارانی که به دنبال جایگزینی دندان از دست رفته هستند، با استفاده از ایمپلنت می توانند بی دندانی را جبران کرده و اعتماد بنفس از دست رفته را بازگردانند. بسیاری از افرادی که از این روش استفاده می کنند ، هیچ عارضه ای پس از کاشت دندان نخواهند داشت .

دانشمندان اسپانیایی راه حلی را یافتند که می توان با استفاده از سیلیس و عوامل ضد باکتری ژلی را تولید کرد که به عنوان پوشش تیتانیوم مورد استفاده قرارگرفتند، دلیل استفاده از سیلیسیم ویژگی های موثر آن در رشد استخوان می باشد.

در این پروژه سه روش قرارگیری پوشش مورد استفاده قرارگرفت، تا با استفاده از عوامل مختلف ضد باکتریایی بتوان به موثرترین راه حل دست یافت. عوامل ضد باکتریایی با استفاده از تمام توانایی های خود به جلوگیری از اتصال باکتری ها به ایمپلنت استفاده می کنند تا مانع رسیدن باکتری به آن جا و ایجاد عفونت شوند.

 

در حالی که تولید پوشش های ضد باکتریایی دور از دسترس می باشد ولی مسئولین پروژه توانستند ثابت کنند که ایجاد چنین پوششی امکان پذیر می باشد.