سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران

دندانپزشکی کودکان بزرگسالان تهران, دندانپزشکی شبانه روزی تهران, بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بهترین دندان پزشکی تهران, دندان پزشکی شبانه روزی تهران, بزرگترین کلینیک دندان پزشکی تهران

طراحی لبخند هالیوودی و بررسی المان های مرتبط به آن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی،با استفاده از سیستم طراحی لبخند دیجیتال میتوان راهنماییی های لازم را به بیمار داد

از طرفی پزشک مربوطه با دقت بالا به آنالیز صورت پرداخته و طبق این اطلاعات روند درمانی برای طراحی لبخند لحاظ میکند.

در آنالیز صورت مواردی به کار گرفته میشود که در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

طراحی لبخند زیبا

 

 

صورت:

هنگام ملاقات یک شخص برای اولین باربه جهت طراحی لبخند، برداشت اولیه نه از تمرکز روی یک دندان، بلکه با در نظر گرفتن صورت بیمار به عنوان یک مجموعه، به دست می آید. در آنالیز لبخند، دندانپزشک باید به عواملی که صورت بیمار را مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند،توجه و با کمک آن ها تصمیم گیری نماید. جزئیاتی از قبیل شکل و رنگ دندان ها، تطابق آن ها با سایر اجزا و حتی شخصیت آن فرد، مسائلی هستند که ظاهرکلی وی را شکل می دهند. از این رو، هر گونه تفاوتی در رنگ و اندازه چگونگی درک ما از نتیجه نهایی کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

با وجودی که شکل یک دندان منفرد مهم است، ظاهر یک جز در مقابل شکل گروهی از اجزا، در رده دوم اهمیت قرار می گیرد.دومین عامل مهم ایجاد یک مرز است،که اجزا را به صورت اشیا منظم و مستقل در کنار هم قرار می دهد. در دندانپزشکی صورت و لب ها به وسیله طبیعت برای ما مهیا شده اند،تا دقیقا به این مقصود برسیم.

لب ها:

لب ها واندازه آن ها به دلیل احاطه نمودن لبخند،عوامل مهمی هستند.لب های ضخیم این امکان را به دندانپزشک می دهند که از سانترال های بزرگ تر استفاده کند و انتخاب های گسترده تری در ارتباط با نسبت های دندانی در اختیار وی قرار می دهند. هنگام طراحی یک لبخند، گستردگی حرکات لب و میزان دیده شدن قسمت کرونالی دندان ها،هم در دندان های طبیعی و هم PLV باید مورد توجه قرار بگیرد. ارزیابی دقیق لبخند از دید سه بعدی مهم بوده و باید آن را از جلو، دوطرف و به طور مورب از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد.

رنگ:

با این که این عوامل، نقش مهمی در ترکیب فضایی دندان ها بر عهده دارند، اهمیت رنگ را هرگز نباید دست کم گرفت، هیو، والیو، کروما،ترانسلوسنسی و بافت سطحی را باید با دقت بررسی نمود،زیرا مستقیما ظاهر دندان را تحت تاثیر قرار میدهند.

بررسی دقیق دندان ها قبل از طراحی لبخند،شامل تمامی جنبه های رنگ، شکل، موقعیت، و وضعیت عمومی آن ها ، باید قبل از تراش کامل شود.این بررسی برای موفقیت نهایی لازم است. تمامی ویژگی های دندان ها باید ثبت شده و نسبت به هرگونه تغییری در رنگ و والیوی هر دندان از قسمت جینجیوال تا اینسایزال با حساسیت برخورد شود. هر ویژگی که از سوی بیمار نامطلوب تلقی میگردد، نیز باید به نحوی مورد توجه قراربگیرد که به وسیله ونیر نهایی خنثی گردد.

تهیه عکس و فیلم ویدئویی:

تصاویر با کیفیت بالا در کنار یک بررسی کامل، برای روند ارزیابی زیبایی، ضروری هستند. این عکس ها نه تنها در برقراری ارتباط با لابراتوار مهم می باشند بلکه به دندانپزشک کمک می کنند تا برخی از جزئیاتی که طی مشاهده با چشم از قلم افتاده اند، کاملا بررسی نماید.

اما این وسایل ممکن است برای بررسی دقیق یک لبخند کافی نباشد.اگر دندانپزشک متمایل به برداشت قدمی دیگر به جلو باشد، استفاده از دوربین ویدئویی ، وی را قادر می سازد تا دندان های بیمار و ارتباط آن ها با لب و صورت هنگام لبخند، صحبت و غیره را ثبت نماید.

ارائه طرح درمان:

مشخص نمودن هدف به اندازه قدم هایی که برای رسیدن به آنها برداشته می شود اهمیت دارد. در طرح لبخند، متقاضی می تواند با ارائه توضیح صریح درمورد آنچه دقیقا مایل است در انتها ببیند، به دندانپزشک کمک می کند و این خود قسمت مهمی از روند ارائه طرح درمان می باشد. بدترین حالت زمانی است که بیمار نمی داند چه می خواهد و از این رو دائما نظر خود را تغییر می دهد. زمانی که نیازهای زیبایی تایید شدند،دندانپزشک باید سختی های بالقوه را مشخص نماید.

شرایط بالینی فعلی بیمار به دقت ارزیابی شود و سازگاری بافتی و عملکرد طولانی مدت را نیز باید مد نظر داشت.

بررسی دندان به تنهایی:

الگوی اکلوزال هر بیمار طراحی لبخند وی و میزان مصالحه ای که برای رسیدن به یک ظاهر زیبا در عین پایبندی به اجرای مناسب، لازم است را تحت تاثیر قرار می دهد.

انجام بررسی های رادیوگرافی و بالینی در تعیین وضعیت سلامت دهانی متقاضی کمک نموده و شانس درمان موفق را بالا می برد.

آنالیز صورت:

دندانپزشک باید در هنگام طراحی لبخند شکل صورت را بررسی نموده و هر گونه مساله غیر طبیعی را شناسایی نماید. هنگام ارزیابی صورت ، باید به شکلو تقارن آن توجه نمود.شکل صورت ممکن است بلند، عریض و یا متعادل باشد. وقتی که شکل، عملکرد و ارتباط دندان های قدامی با لب ها، مد نظر قرار بگیرد ، نسبت های میان دندان های قدامی ، طول اینسایزور های سانترال و لترال را تعیین می نماید.

بعضی مواقع لب ها دارای ویژگی های غیرطبیعی مانند خط لب غیر طبیعی فوقانی ، خط لبخند بلند یا کوتاه و و یا لب های بیش از حد ضخیم یا نازک هستند، این ویژگی ها باید بررسی شده و ارتباط آن ها با طرح درمان برای بیمار توضیح داده شود.

ساختار لبخند:

درهنگام طراحی لبخند،درمورد شکل دندان، وارتباط آن با سن و جنسیت بیمار ، باید بررسی دقیقی انجام شود، حالت غالب را می توان با استفاده از سانترال های بزرگ که برای غلبه بر این ترکیب مناسب هستند، به دست آورد. میزان بزرگی و برجستگی سانترال ها در یک لبخند، بستگی به این دارد که تا چه حد لبخند جوانانه تری مد نظر باشد.

هماهنگی، زمانی ایجاد می شود که دندان ها با سن و جنس بیمار مطابقت داشته باشند، می توان تنوع رنگ طبیعی را برای خلق یک ترکیب زنده به کاربرد و اصول درجه بندی را باید بر همان اسا دنبال نمود.